ترندهای سئو

ترندهای سئو همواره در حال تغییر و گسترده شدن است. در مقاله قبلی، مطالبی در رابطه با محتوای سایت و طراحی ارائه دادیم. اکنون به فرایند اشتراک گذاری، تولید و جذب کاربر از طریق روش های تاثیرگذار که باعث حفظ مشتریان، بروز رسانی و بهبود در رتبه سایت می شود میپردازیم.

برای استفاده از مطالبِ ترندهای سئو، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

ترندهای مهم سئو

Core web vitals (اساس هسته وب)

این قسمت دارای ملاک هایی است که گوگل برای رتبه بندی سایت، میزان تعامل کاربر با سایت را مدنظر قرار میدهد.
زمان بارگذاری یا سرعت نمایش صفحه، مدت زمانی که کاربر در صفحه بازدید دارد و طراحی بصری و عناصری که در صفحه موجود هستند شامل اساس هسته وب میشود.

Long form content (محتوای طولانی در سئو)

افراد مختلفی برای مطالعه یک مطلب به طور عمیق و یادگیری آن به محتوای طولانی نیاز دارند، که معمولا بین ۱۰۰۰ تا ۷۵۰۰ کلمه است. هدف این مسئله، ایجاد کردن محتوای با ارزش برای کاربر و بازدید کننده صفحه است.
با تحقیقات راجع به کلمات کلیدی مربوط و اضافه کردن سر تیترهای مرتبط به محتوا و استفاده از مترادف کلمات کلیدی در متن، میتوانید در روند تولیدِ محتوای طولانی برای بهبود رتبه وبسایت، سرعت ببخشید.

Mobile friendly (سایت سازگار با موبایل در سئو)

تجربه کاربری
تجربه کاربری

امروزه اکثر افراد با استفاده از گوشی موبایل به جستجو در وبسایت ها میپردازند و معمولا وقت خود را با موبایل میگذرانند، در نتیجه وقتی کاربری با موبایل یا تبلت وارد سایتی میشود، ابعاد صفحه سایت، نسبت به رزولوشن صفحه نمایش مورد استفاده کاربر، متناسب میشود، برای همین mobile friendly برای گوگل اهمیت زیادی پیدا کرده است.

برسی و تشخیص نیاز کاربر و نحوه ی انجام مراحل ورود، جستجو، انتخاب و ارتباط یا سفارش، باعث دسترسی راحت تر برای کاربران و مشتریان سایت شما میشود که این جزو مهمترین ترندهای سئو محسوب میشود.

Video (محتوای ویدئویی در سئو)

افراد گاهی زمان زیادی برای مطالعه مطالب ندارند و مهمتر از آن انسان تمایل بیشتری نسبت به یادگیری از طریق المان های بصری دارد به همین جهت، سایت هایی که برای کاربران از محتوای ویدئویی استفاده میکنند، جایگاه و رتبه بهتری در گوگل دارند. محتوای ویدئویی یکی از موثرترین روش های سئو است، محبوبیت یوتیوب اهمیت بالای این نوع محتوا را نشان میدهد.

user experience (تجربه کاربری)

تجربه کاربری
تجربه کاربری

تجربه کاربری به این معناست که کاربر با رضایت بیشتر و راحت تر در سایت به جستجو بپردازد یا به طور کل حس بهتری از سایت شما دریافت کند. تجربه کاربری میتواند تاثیر زیادی در سئو سایت داشته باشد، به این دلیل که گوگل به عکس العمل ها و رفتارهای کاربران واکنش نشان میدهد.

تجربه کاربر شامل مواردی گوناگون مثل: واکنش گرا بودن سایت، سرعت بارگذاری و مدت زمانی که بازدید کننده در وبسایت میماند است.

User interface (رابط کاربری)
به ظاهرِ هر عنصری که صفحه سایت شما وجود دارد مانند متن ها، تصاویر، ماژولها، دیاگرام ها، جدول ها، ویدئوها، رنگ و محل جایگذاری این المان ها user interface یا به طور کلی ظاهر سایت (Ui)، گفته میشود.
Ui اصطلاحی گرافیکی است که شکل و ظاهر سایت را توصیف میکند، که با طراحی درست تمام عناصر موجود در صفحه وبسایت به کاربر اجازه ارتباط با اطلاعات ذخیره شده را میدهد.

Voice search (جستجوی صوتی در سئو)

سرچ کردن با استفاده از صدا، جزو قابلیت هایی است که در تعیین رتبه سایت اهمیت بالایی دارد. با استفاده از این نکته، میتوان وضعیت سئو سایت را بهبود داد.

User search intent (هدف جستجوی کاربر)

هدف اصلی محتوا راهنمایی به کاربر است. برای همین تولید محتوا و سئو باید به نحوی باشد که کاربر با استفاده از کلمه کلیدی در جستجوی خود به هدف و خواسته خود برسد. میتوان گفت هدف همه ی بروز رسانی ها، الگوریتم ها و هر تغییری در نتیجه ی جستجو نیز برای بهبود تجربه کاربر است.

User structured data (داده های سازمان یافته کاربر)

این داده ها موجب بهبود نمایش محتوا و درک آن توسط موتورهای جستجو گوگل میشود که نوعی نشانه گذاری برای چگونگی تفسیر و نمایش محتوا، به موتورهای جستجوگر است.

Ethical and quality link building (کیفیت لینک سازی) 

یک زنجیره ای که میتواند با کلیک کردن، صفحه ای از سایت را به صفحه ای دیگر وصل و مرتبط کند. یکی از بهترین روش های سئو استفاده از لینک های خارجی و داخلی است. استفاده از لینک ها در صورتی موثر است که سایت مورد نظر اعتبار بالایی در گوگل داشته باشد. که باعث اعتماد ربات های جستجوگر به محتوا و لینک شود، در نتیجه کاربران هم نیز به آن اعتماد میکنند.

Augmented reality (واقعیت افزوده در سئو)

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)، یکی دیگر از ترندهای سئو هستند. موفقیت تاثیرگذار برخی از برنامه های موبایل، نشان دهنده این است که این روش چه مقدار در جلب نظر مخاطب تاثیر داشته است.
از این الگو میتوان برای محتوای آموزشی و حتی نمایش دادن محیط فروشگاهی، محصولات و موارد دیگر استفاده کرد.

People also ask

قابلیت مهم گوگل گزینه people also ask است که این ویژگی، اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطب قرار میدهد. گوگل سوالاتی را مطرح میکنند که ممکن است سوال شما هم باشد در نتیجه این ویژگی به کاربر کمک میکند که سریع تر و راحت تر به نتایج اولیه مد نظر خود برسد.

کیفیت تولید محتوا

کیفیت تولید محتوا
کیفیت تولید محتوا

به جای تولید محتوای تصادفی و انبوه محتوای موثرتر ایجاد کنید. به این منظور، پس از این که کاربران مطالب مورد نظر خود را پیدا کردند. شما باید فرصت اینکه در طول زمان و به طور ثابت به آن دسترسی داشته باشند را بدهید.

برای جلب علاقه و توجه مشتریان بهتر است خود را جای آن ها بگذارید. از نگاه و درون ذهن آنها نیازهایشان را نظاره کنید. همچنین به تجزیه تحلیل ارائه کار رقبایتان بپردارید که امکان دارد این بخش قوی ترین شاخص کارایی شما باشد.

در پایان

به طور کل میتوان گفت سئو امروزه پروسه ای فراتر از تبلیغات است. هیچ وقت برای پیشرفت و گسترشِ کسب و کارتان نباید از بهینه سازی و بروز رسانی ترندهای سئو غافل شوید.
امیدواریم این مطالب کمکی در جهت بروز کردن اطلاعات شما کرده باشد.
نظرات و انتقادات خود را برای ما بنویسید، از همراهی شما تا انتهای این مطالب سپاسگذاریم.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.