سئو چیست؟

سئو (seo) چیست؟

سئو یا SEO (مخفف عبارت Search Engine Optimization) به معنای انجام فعالیت هاییست که منجر به بهینه سازی سایت در موتور های جستجو می شود. بهینه سازی سایت مجموعه ای است از تکنیک ها و مهارت هایی که هم باعث بهبود عملکرد سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو شده و هم باعث جذب […]

طراحی تجربه کاربری (UX)

طراحی تجربه کاربری (UX)

در مقاله پیشین درمورد UI یا همان رابط کاربری برای شما صحبت کردیم. و گفتیم که محصول خود را باید به گونه ای طراحی کنید که کار با آن برای کاربر آسان باشد. در این مقاله نیز شما را با UX یا همان طراحی تجربه کاربری آشنا خواهیم کرد که کاملا با UI متفاوت اما […]

طراحی رابط کاربری UI چیست

طراحی رابط کاربری (UI)

مهم ترین بخشی که کاربر پس از ورود به صفحه یا سایت شما با آن مواجه می شود، رابط کاربری است. از رابط کاربری به منظور طراحی ظاهری، ایجاد المان های تصویری، ایجاد دکمه ها، منو و… استفاده می شود. در اصل طراحی کاربری، همان جلوه های بصری است که کاربر در نگاه اول با […]

مزرعه لینک Link Farm چیست

(Link Farm) یا مزرعه لینک چیست؟

در این مقاله میخواهیم در مورد خرید انبوه لینک یا به اصطلاح مزرعه لینک (Link Farm) صحبت کنیم. تکنیکی خطرناک که ممکن است. مدیران وب سایت ها بدون اطلاع از عواقبش، آن را برای افزایش رتبه سئو سایتشان به کار ببرند. مزرعه لینک یا Link Farm یک روش گسترده و مخرب از تکنیک های سئو […]

آموزش Disavow بک لینک های اسپم

آموزش Disavow بک لینک های اسپم

درمقاله های پیشین در مورد مفهوم لینک، بک لینک وانواع آن، نحوه ساخت بک لینک و… صحبت کردیم. همانطور که می دانید بک لینک ها تاثیر به سزایی در رتبه بندی نتایج گوگل دارند. لینک ها می توانند بر روی سایت تاثیر مثبت داشته و سبب بهبود رتبه کلمات کلیدی سایت شوند. و یا برعکس […]

اسپم اسکور چیست

اسپم اسکور گوگل چیست؟

امروزه ابزارهای بسیاری جهت بررسی وضعیت سایت وجود دارند، که برحسب محتوا و قالب، لینک سازی و… به سایت شما امتیاز می دهند. این امتیازات حاکی از وضعیت سئو سایت شماست. یکی از کامل ترین و مهم ترین سایت ها در این زمینه، سایت https://moz.com/ است. که با نشان دادن سیگنال های رتبه گیری مانند […]

نرخ تبدیل چیست

نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست؟

نرخ تبدیل، به درصدی از کاربران سایت شما اطلاق می شود که در راستای هدف سایت شما گام برمیدارند. منظور از هدف سایت، همان هدفی است که شما بخاطر آن سایت راه اندازی کرده اید. در ادامه به بررسی کامل مقوله ی آن می پردازیم، با ما همراه باشید. نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست؟ […]

الگوریتم BERT گوگل چیست

الگوریتم BERT برت گوگل چیست؟

اگر تا به حال راجع به الگوریتم های گوگل شنیده باشید، حتما کلمه ی الگوریتم برت BERT به گوشتان خورده است. حال سوال اینجاست که مگر گوگل از چند الگوریتم پیروی میکند؟ الگوریتم برت چیست؟ و چه تفاوت هایی دارد؟ در واقع الگوریتم برت این امکان را برای گوگل فراهم می نماید که همانند یک […]

چرا سایت شما در گوگل ایندکس نمیشود

دلایل عدم ایندکس سایت در گوگل

شاید برای شما این سوال نیز پیش آمده باشد که چرا گوگل سایت را ایندکس نمی کند؟ آیا مشکل جدی در پشت مسئله ایندکس نکردن سایت وجود دارد؟ در برخی از مواقع برخلاف زحماتی که برای تولید یک محتوا می کشیم، در گوگل ایندکس نمیشود. با وجود این که محتوای شما کاملا یونیک است و […]

TTFB چیست

تاثیر TTFB بر سئو سایت

TTFB چیست؟ همانطور که میدانید، برای بارگذاری یک صفحه وب، درخواست هایی از سوی مرورگر شما برای سرور ارسال می شود، سرور این درخواست را بررسی نموده و در نهایت به آن پاسخ می دهد. هنگامی که صحبت از بهینه سازی سرعت سایت می شود، توجه همه به سمت عملکرد front-end و بهینه سازی سرعت […]

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

لازمه ثبت سایت در گوگل، ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال کسب آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول هستند. گوگل سرچ کنسول که پیش تر با نام وب مستر تولز گوگل شناخته میشد. یک نرم افزار تحت وب رایگان است که امکان مدیریت وب […]