سئو کلاه سفید

منظور از سئو کلاه سفید چیست؟ هدف استفاده از سئو کلاه سفید چیست؟

سئو مخفف کلمات (Search Engine Optimization) به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است.

از آنجا که گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجو در دنیاست، سئو باید طبق قوانین گوگل انجام شود.

سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید

انواع سئو

چهار نوع اصلی از سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد که همه آنها به شما کمک می کند که در نتایج جستجو بهتر دیده شود.

تفاوت انواع سئو در زمان، هزینه، ریسک و ارزش است.

  • سئو کلاه سفید (White Hat SEO)
  • سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)
  • سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)
  • سئو منفی (Negative SEO)

دوست خوب موتور جستجو سئو کلاه سفید

منظور از سئو کلاه سفید این است که شما باید از تکنیک ها و تاکتیک های مورد قبول گوگل استفاده کنید.

هدف از این تکنیک ها ارائه بهترین نتایج برای کاربران موتورهای جستجو است.

به عنوان مثال یکی از این تکنیک ها در اولویت قرار دادن کاربران نسبت به موتورهای جستجو است.

روش استفاده از سئو کلاه سفید

در این مقاله ما قصد داریم که در مورد یکسری از تکنیک ها ی سئو کلاه سفید که میتواند باعث بیشتر دیده شدن وب سایت شما توسط کاربران شود اشاره کنیم.

آموزش‌ های سئوی کلاه سفید مناسب چه کسانی خواهد بود؟

  • کسانی که در ابتدای یادگیری سئو هستند و قصد دارند به یک متخصص سئو تبدیل شوند
  • مدیران؛ در مرحله گردهم‌آوری و ساخت یک تیم حرفه‌ای سئو
  • مشتریان سئو؛ در یافتن متخصصان و نظارت بر کار آنان
  • اعضای تازه وارد تیم‌های سئو
  • توسعه‌دهندگان وب

استفاده از نسخه موبایل در سئو کلاه سفید

موتور جستجو (گوگل) توجه خاصی به نسخه موبایلی وب سایت ها دارد.

منظور از نسخه موبایل این است که صفحات بدرستی در موبایل کاربران نمایش داده شود.

نحوه کار گوگل امروزه بدین گونه است که ابتدا نسخه موبایل صفحات را ایندکس کرده و رتبه بندی را بر این اساس انجام می دهد.

بنابراین اگر به عنوان مثال در سایت شما تبلیغات زیادی در نسخه موبایل نمایش داده شود، بهای آن را نیز خواهید پرداخت.

اگر نسبت به موبایل فرندلی بودن وب سایت خود اطمینان ندارید، وارد اکانت گوگل سرچ کنسول وب سایت شده و بخش گزارش های Mobile آن را مشاهده کنید.

اگر در نسخه موبایلی مشکلی مشاهده شود گوگل  آن را از این طریق به شما اطلاع خواهد داد و در نتیجه قادر به انجام اقدامات مناسب هستید.

ایجاد کسب و کار در Google My Business

جستجوی موبایلی و محلی در عین حال که مستقل هستند ولی به هم وابستگی هم دارند.

طبق آمار ۲۰% جستجوی های انجام شده در دستگاه های موبایل با هدف یافتن یک مکان انجام می شوند.

امروزه با پیشرفت گوگل شما می توانید محل مورد نظر را راحت تر پیدا کنید.

ثبت دقیق اطلاعات وب سایت در Google My Business امری ضروریست.

در حال حاضر بیش از نیمی از کسب و کارهای آنلاین، اطلاعات خود را در این پلتفرم ثبت کرده اند.

تجربه کاربری چیست؟

گوگل همواره وب مسترها را تشویق کرده است که توجه ویژه ای به موضوع تجربه کاربری کنند.

همینطور که الگوریتم ها هر روز در حال پیشرفت هستند، سایت هایی که بتوانند این کار را دقیق تر انجام دهند شانس بیشتری برای کسب نتایج بهتر دارند.

تجربه کاربری مثبت چیزی فراتر از کدنویسی صحیح است.

طبق مطالعات انجام شده توسط مجله Oxford، هدف از طراحی UX در کسب و کار، افزایش رضایت مشتریان، وفاداری و همینطور اشتیاقی است که آن ها از تعامل با یک صفحه دارند.

در ابتدا هدف باید شناسایی کاربران باشد و سپس طراحی اصولی باشد که موجب راحتی کار با سایت و ایجاد یک حس رضایت در کاربران می شود.

کلمات کلیدی سئو
کلمات کلیدی سئو

کلمات کلیدی مرتبط با محتوا در سئو کلاه سفید

جستجوی کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخش های سئو میباشد.

سایت هایی همچون  Moz و ahref  وجود دارند که شما می توانید این کلمات را راحتر پیدا کنید.

با این حال روش استفاده از کلمات کلیدی به دست آمده از این ابزارها با توجه به ظهور  RankBrain  تغییراتی کرده است.

منظور از RankBrain چی هست؟

RankBrain یک سیستم یادگیری ماشینی است.

این سیستم به گوگل کمک می کند تا به جای توجه به داده های متا، خود دست به کار شده و مفهوم محتوا را درک کند.

ابزارهای نسل امروزی جستجوی کلمات کلیدی را با آگاهی از این ماجرا، کلمات کلیدی را در قالب دسته هایی عرضه می کنند.

دسته هایی که هدف کاربران از جستجوی آنها تقریبا یک چیز ثابت است.

با تجهیز شدن به این اطلاعات، کاربران می توانند محتوایی را تولید کنند که به مجموعه ای از کلمات کلیدی پاسخ مناسبی می دهد.

باید توجه کرد که در استفاده از این کلمات کلیدی هوشمندانه عمل کرده و هیچگاه اغوا به استفاده بی رویه از تک تک کلمات کلیدی نشوید.

بازاریابی محتوای مفید و کارآمد در سئو کلاه سفید

طبق مطالعه انجام شده توسط  Content Marketing Institute  در سال ۲۰۱۵ تنها ۳۷% پاسخ دهندگان عقیده داشتند که بازاریابی محتوای آنها موثر واقع شده است.

از آنجا که محتوا یکی از دو فاکتور مهم در رتبه بندی گوگل محسوب می شود، در نتیجه بایستی آن را به شکل درستی انجام رساند زیرا برداشت محتوای کپی هیچ کمکی به سایت شما نمی کند.

همه درباره تولید محتوای ارزشمند صحبت می کنند، اما در واقع این عبارت به چه معناست؟ منظور ایجاد محتوایی مفید، یافتن مخاطبین درست و سپس رسیدن به آن کاربران است.

این پروسه کار سختی نیست.

تنها نیاز است که با مشتریان خود یکدل شوید.

ایجاد تبلیغات جذاب متنی و تصویری در سئو کلاه سفید

از دیگر ترفندهای سئو  (White Hat)  انتشار و توزیع تبلیغات متنی و تصویری است.

این روش جزو رایج ترین روش ها است که هزینه زیادی را هم در بردارد ولی می تواند توجه زیادی را به خودش جلب کند.

سئو کلاه سفید  (white hat seo)  مصداق این ضرب‌ المثل است: «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود…» این روش اگر چه ممکن است طولانی و سخت باشد، نتیجه خوب و ماندگاری دارد و ارزش زحمتی را که برایش می‌کشید خواهد داشت.

لینک سازی مفید و بهینه در سئو کلاه سفید

ممکن است روزی فرا برسد که لینک ها دارای اهمیت کمی در رتبه بندی شوند، اما آن روز هنوز فرا نرسیده است.

اگر شما یکی از دو فاکتور مهم رتبه بندی را نادیده بگیرید، مطمئنا ضررهایی به خود خواهید رساند.

نکته مهم این کار، ساخت لینک های صحیح است. لینک هایی که با وب سایت شما در ارتباط هستند.

روشی که برای این کار استفاده می شود این است که منبع قوی از اطلاعات در حیطه کسب و کارتان جمع آوری کنید.

این گونه منابع پتانسیل بالایی برای دریافت لینک دارند. به علاوه یک منبع قوی، اعتماد بیشتری از سوی کاربران دریافت می کند.

حرف آخر

شما برای بالا بردن رتبه سایت خود نیازمند رعایت یکسری نکات مهم هستید که به مرور زمان میتوانید یاد بگیرید.

تنها با تمرکز بر روی این تکنیک ها می توانید ترافیک ارگانیک زیادی دریافت کنید.

این کار فقط با صبر و پشتکار شما امکان پذیر است.

مطالب مرتبط:

سئو داخلی

سئو خارجی

 

در صورت تمایل انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *