بهینه سازی محتوا سئو

چرا باید یک محتوا را بهینه کرد؟ منظور از متن بهینه چیست؟

برای اینکه سایت شما در گوگل رتبه بگیرد و جزو سایت های اول در زمینه کاری خود باشید باید از محتوا بهینه استفاده کنید.

استفاده از متن بهینه شما را از دیگر رقبایتان جدا می کند و به بالای صفحه جستجوی گوگل هدایت می کند.

نکاتی کاربردی ومهم در مورد محتوا بهینه

برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را در گوگل حفظ کنید باید از محتوای بهینه شده در سئو استفاده کنید در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم.

نکات مهم محتوا سئو
نکات مهم محتوا سئو

۱ – برای مخاطبان خود محتوا بهینه بنویسید

این نکته نوشتن محتوا بهینه سئو به دلایلی شماره یک است.

به نظر می رسد به اندازه کافی آسان است، با این وجود بسیاری از شرکت ها به دلایلی غلط محتوا می سازند.

محتوایی بنویسید که به نفع بازار هدف شما باشد یا به سوالات آنها پاسخ دهد.

لازم نیست همه پست ها مربوط به محصول یا خدمات شما باشد، اما همه آنها باید مربوط به صنعت باشد.

با نوشتن محتوای مناسب SEO و جالب و آموزنده خود و شرکت خود را به عنوان یک متخصص در صنعت خود معرفی کنید و این کار را بهتر از رقابت انجام دهید.

 ۲ – همه موارد را زیر یک سقف نگه دارید

با نگه داشتن محتوای اصلی خود تحت نام دامنه خود، اعتبار و ترافیکی را که شایسته وب سایت شماست دریافت کنید.

این بدان معنی است که اگر وبلاگی دارید، میزبانی با وردپرس یا بلاگر را کنار بگذارید و وبلاگ را در یک زیر پوشه در دامنه خود (مانند: www.example.com/blog) میزبانی کنید.

هر زمان که فرصتی برای نمایش اشکال دیگر محتوای اصلی مانند ویدیوها، اینفوگرافی ها یا تصاویر سفید دارید، حتماً آنها را در وب سایت خود نیز جاسازی کنید و از آنجا به اشتراک بگذارید.

۳ – استفاده از عناوین جذاب و مؤثر در متن بهینه

شما متن بهینه بسیار کمی دارید تا تأثیر بسیار بزرگی ایجاد کنید.

بنابراین قدرت یک عنوان موثر را دست کم نگیرید! عناوینی را بنویسید که واضح، جالب و از کلمات کلیدی غنی استفاده کنند.

علاوه بر یک عنوان عالی، از جذاب بودن توضیحات متا و توضیحات بیشتر در مورد مقاله خود نیز اطمینان حاصل کنید.

بخاطر داشته باشید که عنوان و متا توضیحات شما در نتایج جستجو نشان داده می شوند، بنابراین آنها را وادار به شمردن کنید!

۴ – استفاده از عبارات غنی مرتبط با کلمات کلیدی

از عبارات غنی و مرتبط با کلمات کلیدی در عناوین و همچنین محتوای خود استفاده کنید تا به خوانندگان و موتورهای جستجو اطلاع دهید که پست شما چیست.

اما مراقب باشید، کلمات کلیدی زیادی نه تنها خوانندگان شما را خاموش می کنند بلکه منجر به مجازات موتور جستجو برای پر کردن کلمات کلیدی می شوند.

از کلمات کلیدی متفکرانه و محدود استفاده کنید و به احساس طبیعی تری پایبند باشید.

علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی در سراسر متن پست خود، از برچسب های وبلاگ با برچسب گذاری چند کلمه کلیدی مرتبط برای هر پست استفاده کنید.

اکثر وبلاگ ها دارای قابلیت برچسب گذاری هستند که از قبل ساخته شده اند.

۵ – ساختاربندی درست پست ها

محتویات پست شما ممکن است عالی باشد اما به راحتی در قالب غیر منظم و ناکارآمد از بین می رود.

تجزیه و تحلیل مطالب خود در پاراگرافهای کوچکتر با عناوین مفید وآسان است که خوانندگان شما را درگیر خود می کند.

برای موتورهای جستجو، سازمان back-end نیز مهم است.

استفاده از سلسله مراتب برچسب مناسب هنگام برچسب گذاری عناوین اصلی (H1 برای عناوین ، H2 برای زیرنویس) برای حفظ یک مقاله با ساختار خوب مهم است.

۶ – استفاده از تصاویر در متن بهینه

پست های خود را با تصاویر پاپ کنید! مردم بصری هستند.

افزودن تصویر به همراه پست وبلاگ می تواند تأثیر زیادی ایجاد کند.

حساب Pinterest دارید؟ علاوه بر ارتقا blog وبلاگ های خود در سایر کانال های رسانه های اجتماعی، پست های دارای تصویر نیز می توانند پین شوند، و راهی دیگر برای بازدید از وب سایت شما اضافه می کنند.

۷ – استفاده از رسانه های اجتماعی در محتوا بهینه

رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند است که می تواند به افزایش دسترسی به محتوای شما و ارتقا promote اشتراک کمک کند.

با استفاده از توضیحات جذاب و فراخوان برای اقدام، هر مقاله جدید را در سایت های رسانه های اجتماعی و انجمن ها ارسال کنید.

از آنجا که قدرت رسانه های اجتماعی در اشتراک گذاری نهفته است، داشتن دکمه های اشتراک در هر یک از پست های وبلاگ خود نیز مهم است.

اگر می خواهید نحوه اشتراک پیوندهای شما کنترل بیشتری داشته باشد، برای Twitter یا Open Graph برای Facebook می تواند به پیوندهای به اشتراک گذاشته شده شما کمک کند و به نرخ کلیک شما کمک کند.

۸ – پیاده سازی (Google Authorship)

Google Authorship یک روش سریع و آسان برای گره زدن محتوا به یک نویسنده خاص است، تمام آنچه شما نیاز دارید یک حساب Google+ است.

در نتیجه ، مقالات شما به عنوان قطعه های غنی در نتایج جستجو شامل عکس نویسنده به همراه عنوان مقاله ظاهر می شوند.

نویسندگی Google برای تبلیغ شخصی عالی است، اما همچنین می تواند نرخ کلیک بر روی مقالات شما را افزایش دهد.

اگر نویسنده هستید، با نحوه تنظیم نویسندگی برای وب سایت خود آشنا شوید.

پیوند طبیعی سئو
پیوند طبیعی سئو

۹ – ایجاد پیوند سازی طبیعی در محتوا بهینه

پیوند سازی از زمان خرید لینک مسیری طولانی را طی کرده است، اما پیوندها هنوز یک عامل مهم رتبه بندی برای سئو هستند.

پیوند دادن به مقالات یا وب سایت خود در پست خود، اطمینان حاصل می کند که اگر مقاله شما توسط سایت دیگری جمع شود، به وب سایت شما پیوند می دهید.

اگر با انواع دیگر محتوا مانند اینفوگرافیک ها و ویدیوها خلاقیت می کنید، افزودن کد تعبیه شده در سایت به ارتقا sharing اشتراک مطالب کمک می کند و همچنین پیوندی را به منبع اصلی اضافه می کند.

ایجاد محتوای عالی به افزایش قابلیت اشتراک و احتمال پیوند سایر وب سایت ها به آن کمک می کند، بنابراین کیفیت را هدف قرار دهید!

۱۰ – فعالیت خود را کنترل و مدیریت کنید

با نظارت بر تلاش های خود ، در بالای محتوای دوستانه SEO خود باشید.

Google Analytics راهی آسان و رایگان برای ردیابی بازدیدهای صفحه و میانگین زمان صرف شده در یک صفحه است.

مواردی مانند نرخ گزاف گویی و زمان حضور در سایت را بررسی کنید تا از نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما پس از ورود به محتوای شما ایده بگیرید.

اگر علاوه بر کمترین زمان صرف شده در صفحه، افت شدید نیز مشاهده می کنید، این نشان می دهد که محتوای شما با آنچه که آنها جستجو می کردند مرتبط نبوده یا بدتر از آن جالب نبود.

همچنین، به تعداد تعاملات اجتماعی (اشتراک گذاری، پسندیدن و غیره) نگاهی بیندازید تا از ویروسی بودن پست خود ایده بگیرید.

فقط با نگاهی به این معیارهای ساده می توانید ایده خوبی راجع به اینکه کدام یک از مطالب مورد استقبال قرار گرفته و مورد پسند شما قرار می گیرد، بدست آورید تا بتوانید آن نوع متن بهینه را در جاده تکرار کنید.

سخن آخر

سئو و نوشتن محتوا هر دو بخش مهمی برای این معما هستند، بنابراین مهم است که از تکنیک های با کیفیت برای هر دو استفاده کنید تا از بازدید و جذابیت بیشتر در وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.

امروزه برای اینکه بتوانید سایت خود را توسط موتور جستجو به رنک بالایی برسانید باید از محتوای بهینه شده و هدف دار استفاده کنید.

استفاده از یک محتوای بهینه می تواند سایت شما در مدت طولانی در بالاترین رنک در گوگل نگهداری کند.

مطالب مرتبط:

سئو داخلی

سئو خارجی

 

در صورت تمایل میتوانید سوالات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *