سئو مقاله چیست؟

می خواهید یک مقاله جدید برای سایتتان بنویسید؟ می خواهید مقاله شما در کلمه کلیدی موردنظرتان، میان صدها یا هزاران مقاله دیگر رتبه بالایی بدست بیاورد؟ در این مقاله، من به شما یاد خواهم داد که چگونه یک مقاله سئو شده بنویسید که در نتایج جستجو رتبه خوبی بگیرد.

مقاله سئو شده چیست؟

مقاله سئو شده یک نوشته مانند محتوای یک بلاگ است که یکی از صفحات سایت شما را با یک آدرس یکتا، تشکیل می دهد. هدف این مقاله، می تواند آگاه کردن یا سرگرم کردن مخاطب باشد. همچنین این نوشته ها برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، بهینه شده اند.

چرا باید مقاله سئو شده بنویسیم؟

چرا مقاله سئو؟
چرا مقاله سئو؟

در ادامه مطلب بعد به طور کامل علت اهمیت مقاله سئو شده را نشان می دهیم.

محتوای اینترنت علت وجود گوگل هستند

صفحات وب و نوشته ها، محتوایی هستند که گوگل در ایندکس خود ذخیره می کند. وقتی شما عبارتی را جستجو می کنید، موتور جستجوی گوگل محتواهای موجود در سایت ها را آنالیز می کند تا مرتبط ترین نتیجه را به شما نشان دهد. بدون این محتوا ها گوگل چیزی برای نمایش و عرضه ندارد.

الگوریتم های گوگل مدام باهوش تر می شوند

موتور جستجوی گوگل به وسیله الگروریتم های مخصوصی، به مقالات و سایت ها رتبه می دهد. این الگوریتم ها به صورت مرتب توسط این شرکت، بروزرسانی می شود و با هر بروزرسانی باهوش تر و دقیق تر می شوند. در واقع مقاله سئو شده، مقاله ای است که می تواند از این الگوریتم ها بهترین رتبه را کسب نماید. شما با استفاده از یک مقاله سئو شده، این را به گوگل می فهمانید که نوشته شما درباره چه موضوعی است و چه چیزهایی را در بر می گیرد. همین موضوع باعث افزایش رتبه مقاله شما و افزایش شانس دیده شدن آن در صفحه اول گوگل می شود.

مقاله سئو شده بر درآمد شما تاثیر مستقیم دارد

افزایش درآمد
افزایش درآمد

حدود ۸۰ درصد از ترافیک سایت ها، افرادی هستند که به صورت مستقیم از طریق جستجو در گوگل وارد آن سایت شده اند. به عبارتی دیگر کلمه ای را در گوگل جستجو نموده اند، سایت شما در صفحه اول آن جستجو نمایش داده شده است و این افراد روی لینک سایت شما کلیک کرده اند. ویژگی یک مقاله سئو شده این است که در جستجوها مربط به کلمه کلیدی مورد نظر، رتبه بالاتری دریافت می کند و احتمال اینکه کاربر روی آن کلیک کند بیشتر است. همچنین یک مقاله سئو شده، عنوان و توضیحات جذابی نیز دارد که باعث می شود کاربر به خواندن آن مقاله ترغیب شود. هرچه افراد بیشتری به سایت شما مراجعه کنند و مقالات شما را تا انتها بخوانند، رتبه بهتری در موتورهای جستجو بدست می آورید.

اگر سایت شما، یک سایت مقاله محور باشد (مثل سایت بیتوته)، وقتی رتبه سایت شما بالا می رود افراد بیشتری برای تبلیغ در سایت شما داوطلب می شوند و می توانید از این طریق کسب درآمد نمایید. همچنین خودتان هم می توانید با سرویس های تبلیغاتی مختلف همکاری نمایید و از آن ها هم کسب درآمد نمایید. اگر هم سایت فروشگاهی داشته باشید (مثل سایت دیجی کالا)، وقتی رتبه سایتتان بالا برود، می توانید محصولات خود یا دیگران را بفروشید و از آن کسب درآمد نمایید.

 در هر صورت با استفاده از مقاله سئو شده و هدایت ترافیک به سمت سایت خود، می توانید درآمد خوبی را از طریق سایتتان بدست بیاورید.

می توانید در یک زمینه تخصصی خود را معتبر کنید

گوگل ارزش ویژه ای به وبسایت های که در یک زمینه تخصصی اعتبار کسب میکنند، می دهد. یکی از کلید های معتبر شدن همین داشتن نوشته خوب است.

صفحه ارزشمند و کسب اعتبار با نوشتن مقاله همراه تخصص و تجربه میسر میشود.

با مقاله سئو شده مخاطب را راضی نگهدارید

مقاله سئو شده سبب افزایش بازدید، چرخیدن کاربر در صفحات مختلف سایت شما و … می شود.

تولید محتوای معتبر، مفید و قدرتمند بیشتر از هر فاکتور دیگری بر روی بازدید سایت تاثیر می گذارد. مخاطب وقتی محتوایی را مفید تلقی کند، بقیه افراد هم به سمت صفحات سایت شما می کشد. ایجاد این کشش می تواند از طریق اینستاگرام، بلاگ، تالار های گفتگو یا  هرچیز دیگری باشد.

این پچ پچ ها درباره سایت شما و مشهور شدن سایت در بین کاربران و گوگل فقط در صورت داشتن محتوای معتبر و قوی امکان پذیر است و به ندرت اتفاق می افتد که سایتی بدون محتوای قوی مشهور شود.

در رقابت برای جایگاه همه را شکست دهید

یک مقاله سئو شده از اطلاعات و آمار برای بهتر شدن استفاده می کند. با تحلیل مقالات رتبه دار در همان موضوع می توانید یا به پای آن ها برسید یا حتی از آن ها جلو بزنید.

چگونه یک مقاله سئو شده بنویسیم؟

چگونه یک مقاله سئو بنویسیم؟
چگونه یک مقاله سئو بنویسیم؟

برای نوشتن یک مطلب سئو شده قوی شما حداقل به دو مورد نیاز دارید:

  1. یک بلاگ نویس حرفه ای
  2. ابزار های سئو برای استفاده از اطالاعات و آنالیز های آن ها

در ادامه به ۸ گام اساسی نوشتن مقاله سئو شده می پردازیم.

گام اول: جزئیات را تشریح کنید

اول از همه، جزئیات و مشخصات اولیه مقاله را تعیین کنید مثل موضوع، کلمات  کلیدی هدف، تیتر متا، توضیحات متا و لینک. در بالای مقاله خود، جدولی ایجاد کنید که حاوی جزئیات کلیدی برای محتوای جدید است. این جدول به شما کمک می کند تا قبل از شروع به نوشتن، تمام جزئیات یک مقاله بهینه شده را تنظیم کنید.

گام دوم: محتوای قوی ایجاد کنید

گوگل از نتایج صفحه اول، المان حرفه ای بودن را میخواهد. این مسئله به این خاطر است که گوگل جویای رضایتمندی کابران از محتوای نمایش داده شده است. محتوای قوی و حرفه ای علاوه بر ایجاد رضایت از طرف گوگل، باعث رضایتمندی کاربران سایت میشود.

اگر در زمینه ای تخصص دارید و میخواهید آن را به نوشته تبدیل کنید اما اعتماد به نفس نوشتن را ندارید بهتر است که یک بلاگ نویس استخدام کنید. اگر هم خودتان یک نویسنده هستید حتما اطمینان حاصل کنید که از منابع معتبر استفاده کنید تا مقاله ای تخصصی و مفید بنویسید.

بهتر است از قسمت Google’s SEO Starter Guide بخشی را بخوانیم:

تخصصی بودن و اعتبار یک سایت کیفیت آن را مشخص می کنند. اطمینان حاصل کنید که مقاله منتشر شده در سایت توسط فردی متخصص نوشته شده باشد. به عنوان مثال، ارائه منابع متخصص یا با تجربه می تواند به کاربران در درک مقالات کمک کند.

همچنین:

بازدید کنندگان از مقالات روان و خوب نوشته شده لذت می برند.

از نوشتن متن های ضعیف با غلط های املایی و دستوری زیاد پرهیز کنید.

گام سوم: از ابزار های سئو استفاده کنید

ابزارهای سئو
ابزارهای سئو

بسیاری از نویسندگان در زمینه سئو آموزش ندیده اند، شاید ماهر شدن در سئو ترسناک به نظر برسد اما خبر خوب این است که، ابزار های سئو به کمک نویسندگان می رسند تا متون خود را بهینه کنند.

گام چهارم: کلمات کلیدی (کوئری ها)

مخاطبین هدف شما برای جستجو از چه عباراتی استفاده می کنند؟

گوگل در SEO Starter Guide در باره کلمات کلیدی می گوید:

به کلماتی فکر کنید که کاربر ممکن است برای یافتن بخشی از محتوای شما جستجو کند. کاربرانی که اطلاعات زیادی در مورد موضوع دارند ممکن است از کلمات کلیدی متفاوتی در جستجوی خود استفاده کنند نسبت به افرادی که تازه با موضوع می خواهند آشنا شوند. به عنوان مثال، یک هوادار قدیمی تر فوتبال ممکن است کلمه {fifa}، مخفف Fédération Internationale de Football Association (فدراسیون بین المللی فوتبال)، را جستجو کند، در حالی که یک هوادار جدید از یک عبارت عمومی تر مانند [پلی آف فوتبال] استفاده کند. پیش‌بینی این تفاوت ها در رفتار جستجو و در نظر گرفتن آنها در حین نوشتن محتوا (با استفاده از ترکیب مناسبی از عبارات کلیدی) می‌تواند نتایج مثبتی ایجاد کند.

انتخاب کلمات کلیدی
انتخاب کلمات کلیدی

شما حداقل باید یک کلمه کلیدی اصلی و دو کلمه کلیدی ثانویه داشته باشید و متن را بهینه کنید. این لزوماً بدین معنا نیست که باید از بیش از یک کلمه کلیدی استفاده کنیده اما این حرکت می تواند در برخی موارد به مقاله شما بسیار کمک کند.

یک متن را وقتی می نویسید به طور طبیعی کمی خود بهینه می شود که معمولا ارزشی ندارد. برای رقابت بهتر مطلب شما در نتایج جستجو بهینه سازی نیاز است. وقتی از کوئری های خاصی برای متن استفاده می کنید، این سیگنال را به گوگل ارسال می کنید که متن شما به بیشتر از مطالب دیگر به کوئری که کابر استفاده می کند، نزدیک است.

گام پنجم: رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

آیا می دانستید که رقابت آنلاین در رتبه شامل صفحات و کلمات کلیدی است؟

هنگامی کلمات کلیدی خود را مشخص کردید، با استفاده از ابزار های سئو میتوانید صفحات رتبه دار در آن کلمات کلیدی را مشاهده کنید، تا تحلیل را برای رقابت شروع کنید.

بعد از کسب اطلاعات، کار آسان می شود. شما با دیتا و آنالیز ها خودتان را مسلح کرده اید و کورکورانه جلو نمی روید. شما به طور خاص بهینه سازی می کنید تا با نتایج برتر برای آن کلمه کلیدی همتراز باشید یا حتی از آن فراتر بروید.

گام ششم: محتوا را بهینه کنید

در این مرحله که مطلبی خوب نگارش شده و با کلمات کلیدی مناسب دارید، وقت بهینه سازی است. به طبع می خواهید کلمات کلیدی شما در محتوا طبیعی نمایان شوند. بنابراین اولین قدم این است که مشخص کنید کجا ممکن است بتوانید چند کلمه یا عبارت را با عبارات کلیدی خود تغییر دهید.

بهینه سازی محتوا
بهینه سازی محتوا

قانون همیشگی

همیشه مطمئن شوید که مطلب از نظر خوانایی روان باشد. تغییر کلمات کلیدی خود در هر مکان بدون توجه به گرامر می تواند مقاله شما را برای گوگل هرزنامه به نظر برساند. همچنین با عث آزار خوانندگان می شود.

محتوا را برای کاربران خود بهینه کنید، نه برای موتورهای جستجو. طراحی سایت بر اساس نیازهای بازدیدکنندگان در حالی که مطمئن شوید سایت شما برای موتورهای جستجو در دسترس باشد، معمولا نتایج خوبی را به همراه دارد.

از درج کلمات کلیدی غیر ضروری متعدد با هدف بهینه سازی برای موتورهای جستجو پرهیز کنید چون برای کاربران آزاردهنده یا بی معنی است.

گام هفتم: مطلب را بازخوانی کنید

بسته به اندازه سازمان یا شرایط، قبل از انتشار مقاله به بررسی متن و سئو مقاله نیاز دارید. با این کار اطمینان حاصل می کنید که مقاله شما بدون خطا و بر اساس فاکتور های سئو باشد. حتی اگر پست مهمان می پذیرید، از بررسی چارچوب و سئو آنها غافل نشوید. بی اعتنایی به این موارد ممکن است موجب افت کیفیت سایت شما بشود.

گام هشتم: محتوا را زیر نظر بگیرید

مقاله سئو شده فقط نوشتن و بارگزاری آن نیست! شما باید از آنالیز آن ها درس بگیرید. با استفاده از گوگل آنالیتیکس یا ابزار های مشابه، مقاله را بررسی کنید.

رصد محتوا با ابزار سئو
رصد محتوا با ابزار سئو

باید مواردی از قبیل:

  • تعداد بازدید ها
  • مدت باقی ماندن کاربران در یک صفحه
  • چه کوئری هایی (عبارت هایی) کاربران را به صفحه شما می کشد.

را بررسی کنید.

با رصد این موارد می توانید:

  • یاد بگیرید چه چیز هایی پاسخگویی خوبی یا بدی در مقالات سئو دارند.
  • محتوا را با کلمات کلیدی مرتبط تر آپدیت کنید.

با مقاله سئو شده بهتر رقابت کنید!

مقاله سئو شده یک مقاله باکیفیت و بهینه شده برای خوانندگان و موتورهای جستجو است. این مقالات شانس بیشتری برای قرار گرفتن در صفحه اول جستجو دارند.

نوشتن مقاله بهینه شده علل مختلفی دارد، از جمله دریافت ترافیک بیشتر به سایت خود از نتایج جستجوی ارگانیک.

با فرآیند و ابزار مناسب، مانند موارد ذکر شده در این مقاله، شما در راه به دست آوردن بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو به خوبی می توانید عمل کنید.

اگر نظر یا تجاربی در زمینه سئو و مقالات سئو دارید، حتما با ما درمیان بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.