اصول سئو

برای داشتن یک محتوای جامع و مفید باید اصول سئو رعایت شود است؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 سئو (SEO)واقعی چیست؟

وقتی کسی از  اصول سئو حرف می زند، منظور بهینه سازی موتور جستجو است.

 اگر بازاریابی SEO را در پیش بگیرید، وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید که می تواند از Google تا Bing باشد. شما سایت خود را نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای افراد نیز بهینه می کنید.

با داشتن یک سایت بهینه سازی شده و استراتژی رقابتی SEO، کسب و کار شما می تواند در نتایج جستجو، که صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نیز نامیده می شود، رتبه برتر را کسب کند.

برای بهترین نتیجه، شرکت شما می خواهد در جستجوهای مربوط به محصولات یا خدمات شما ظاهر شود.

رعایت اصول سئو برای بهینه سازی محتوا

برای اینکه بتوانید از طریق موتور جستجو رتبه سایت خود را افزایش دهید نیاز به رعایت اصول سئو دارید، که در ذیل به چند مورد آن اشاره می کنیم:

۱٫تحقیق و ادغام کلمات کلیدی در اصول سئو

تحقیق و ادغام کلمات کلیدی دومؤلفه اساسی SEO هستند.

وقتی کاربران جستجو می کنند، از کلمات کلیدی سئو برای یافتن اطلاعات مربوط به موضوعی که جستجو می کنند استفاده می کنند.

 اگر می خواهید در جستجوی گوگل بالا ترین رتبه را داشته باشید، باید از کلمات کلیدی مناسب برای یافتن آن استفاده کنید.

۲٫بر روی تجربه کاربر تمرکز کنید

اگر می خواهید بدانید چگونه SEO را بهبود ببخشید، با بهبود تجربه کاربر شروع کنید. تجربه کاربر نقش اساسی در سئو دارد.

هر زمان کسی از وب سایت شما بازدید می کند، شما می خواهید تجربه مثبت داشته باشد و با محتوای سایت شما درگیر شود. Google هنگام رتبه بندی سایت شما، تجربه کاربر را در نظر می گیرد.

اگر افراد از وب سایت شما لذت ببرند، احتمالاً مدت بیشتری در آن باقی خواهند ماند، از این به عنوان زمان سکونت یاد می شود. وقتی زمان سکونت شما زیاد است، Google این را به عنوان یک سیگنال مثبت می داند که صفحه شما مربوط به سؤال جستجوی کاربر است.

برچسب عنوان
برچسب عنوان

۳٫برچسب های عنوان را در اصول سئو بهینه کنید

برچسب های عنوان یکی از اجزای مهم SEO هستند.

وقتی کاربران از طریق Google جستجو می کنند، آنها برچسب عنوان شما را در نتایج جستجو مشاهده می کنند، و در واقع، این اولین چیزی است که مخاطبان شما وقتی لیست شما را پیدا می کنند، می بینند. یکی از مهمترین اصول سئو بهینه سازی برچسب های عنوان است.

از آنجا که این اولین چیزی است که مخاطب شما می بیند، می خواهید تأثیر خوبی ایجاد کنید و به او نشان دهید که صفحه شما به درخواست جستجو مربوط است.

برای بهینه سازی برچسب های عنوان سئو خود، ابتدا با ادغام مهمترین کلمه کلیدی خود در عنوان خود شروع می کنید.

شما می خواهید این عنوان به سمت جلوی عنوان شما نشان داده شود تا اطمینان حاصل شود مخاطبان آن را می بینند و می دانند صفحه شما به نتایج جستجو مرتبط است.

بگذارید بگوییم شما یک گل فروشی هستید و یک صفحه برای کلمه کلیدی “بهترین گل آرایی” ایجاد می کنید.

۴٫توصیف متا خود را بهینه کنید

یکی از اصول اساسی سئو، در کنار بهینه سازی برچسب عنوان، بهینه سازی توضیحات متا شما است.

توضیحات متای شما یکی دیگر از اجزای مهم لیست SEO شماست که مخاطبان شما قبل از کلیک بر روی وب سایت شما، آن را مشاهده می کنند.

توضیحات متای شما یک حاشیه کوچک است که در زیر برچسب عنوان شما ظاهر می شود.

این بخش کوچک از متن به شما امکان می دهد پیش نمایش سریعی از مخاطبان خود داشته باشید تا به آنها کمک کند تا صفحه شما را بی ربط کنند.

قبل از قطع شدن فقط حدود ۱۵۰-۱۶۰ نویسه برای توصیف خود دارید.

شما می خواهید از این شخصیت ها عاقلانه استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات اضافی را برای مخاطبان خود فراهم می کنید که برای آنها ارزش دارد. مشابه عنوان شما، توضیحات متای شما نگاهی مخفیانه به مقاله شما است.

اگر یک یا دو جمله خاص در مقاله خود دارید که به شما کمک می کند اطلاعات ارزشمند اضافی را به مخاطب خود ارائه دهید، می توانید از آن در توضیحات متای خود استفاده کنید.

۵٫مطالب ارزشمندی را برای مخاطبان خود منتشر کنید

اگر می خواهید نحوه بهبود سئو را بدانید، با ایجاد یک طرح بازاریابی محتوا برای تجارت خود شروع کنید. بازاریابی محتوا یکی از مؤلفه های مهم کمپین سئوشماست. هنگام ایجاد محتوا، ترافیک ارزشمندی را به صفحه خود هدایت می کنید.

این استراتژی همچنین به شما کمک می کند مدت زمان بیشتری را در صفحه خود نگه دارید، که باعث افزایش زمان سکونت و ارسال سیگنال مثبت به Google می شود.

برای شروع ایجاد محتوا، می خواهید قالب خود را انتخاب کنید.

مطالب به اشکال مختلفی ارائه می شود، از جمله:

وبلاگ ها

فیلم های

اینفوگرافیک ها

کتابهای الکترونیکی

هنگام ایجاد محتوا، روی موضوعات مرتبط با صنعت تمرکز کنید. شما می خواهید به محتوای مورد علاقه خود در تجارت خود مراجعه کنید.

اگر درباره موضوعات مرتبط نمی نویسید، می خواهید ترافیکی را که علاقه مند به کسب و کار شما نیستند، هدایت کنید. بیایید به کلمه کلیدی “بهترین آرایش های گل” برگردیم.

تصور کنید که شما یک شرکت لوله کشی هستید و می بینید که بسیاری از افراد به دنبال ایده های گل آرایی هستند.

اگر درباره این موضوع پست وبلاگی می نویسید، به دلیل محبوب بودن آن، می خواهید به سایت خود که به دنبال ایده های گل آرایی است مراجعه کنید.

با این حال، این ترافیک مربوط به تجارت شما نیست. افرادی که به دنبال اطلاعات در مورد آرایش های گل هستند، نمی خواهند یک لوله کش استخدام کنند.

شما باید کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید با محتوای خود ترافیک مربوطه را جذب کنید.

برچسب تصاویر
برچسب تصاویر

۶٫تصاویر را در اصول سئو برچسب گذاری کنید

هنگام تنظیم صفحات خود، می خواهید اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما همیشه قابل خواندن هستند.

برچسب های Alt جزئیات ارزشمندی را برای مخاطبان شما فراهم می کنند. برچسب های Alt برای سئو اساسی هستند.

Google نمی تواند تصاویر را فقط به عنوان پرونده های تصویری درک کند.

 برچسب های Alt به تصاویر شما زمینه اضافه می کنند و به Google کمک می کنند تا ارتباط تصاویر شما با صفحه شما را درک کند.

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که تصاویر شما در صفحه بارگیری نمی شوند.

 داشتن برچسب های Alt بر روی تصاویر مهم است، بنابراین کاربران و Google بدانند که عکس چه چیزی را نشان می دهد.

برچسب گذاری تصاویر یکی از بهترین اصول سئو برای کمک به Google در خواندن سایت شما و فهرست بندی آن است.

۷٫پیوند داخلی در اصول سئو

پیوند داخلی یکی از اصول سئو است که بر زمان سکونت مخاطبان در صفحه شما تأثیر می گذارد.

هنگام پیوند داخلی، مخاطبان خود را به صفحات دیگری در موضوعات مرتبط با صفحه خود راهنمایی می کنید.

پیوندهای داخلی مخاطبان شما را در صفحه شما مشغول می کند.

آنها به مخاطبان شما کمک می کنند تا به صفحات آموزنده ای که دانش آنها را درباره موضوعی که قبلاً علاقه مند به یادگیری آن هستند، گسترش دهند.

پیوند داخلی حتی می تواند آنها را به سمت یادگیری چیز جدید سوق دهد!

آنها می توانند در حالی که بیشتر با نام تجاری شما آشنا می شوند، در مورد موضوعات مختلف و مرتبط یاد بگیرند.

وقتی به صورت داخلی پیوند می دهید، می خواهید متن لنگر مربوطه را انتخاب کنید.

 Anchor text متنی است که پیوند را در خود نگه می دارد.

 به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه پیوند شما را درک کنند.

نتیجه

برای داشتن یک سایت بهینه نیاز به یادگیری اصول اولیه در سئو است.

در این مقاله ما قصد داشتیم تا شما را با این اصول اولیه آشنا کنیم و به شما یاد بدهیم که چگونه یک سایت بهینه داشته باشید.

مطالب مرتبط:

بهینه سازی تصاویر

محتوای بهینه شده

 

اگر مایل هستید می توانید سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *