بررسی سئو

منظور از بررسی سئو سایت چیست؟ چگونه می توان سئو سایت خود را بررسی کرد؟ در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با این مفاهیم بیشتر آشنا کنیم.

جستجوگر سئو یا بررسی سئو چیست؟

جستجوگر سئو (SEO Checker)  ابزاری است که هر صفحه وب را برای یافتن خطاهای فنی سئو سایت که می تواند تأثیر منفی بر رتبه بندی موتور جستجو داشته باشد، اسکن می کند.

بررسی سئو به شما کمک می کند تا شما لیست جامعی از خطاهای موجود در صفحه سایت خود را بدست آورید و همچنین بتوانید راحت تر مشکلات سئو سایت خود را حل کنید.

تحلیل سئو
تحلیل سئو

جستجوگر سئو چه چیزی را تحلیل می کند؟

جستجوگر سئو (Seobility SEO) تجزیه و تحلیل می کند که آیا وب سایت شما دارای معیارهایی است که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو استفاده می کنند.

برای انجام این کار، بیش از ۲۰۰ پارامتر در دسته های متا اطلاعات، کیفیت صفحه، ساختار صفحه، ساختار پیوند، پیکربندی سرور و عوامل خارجی بررسی شده و نتایج هنگام محاسبه نمره سئو در نظر گرفته می شوند.

نمره SEO چیست؟

نمره SEO سایت شما نشان می دهد که صفحه سایت با دستورالعمل های کیفیت موتورهای جستجو مطابقت دارد. تقریباً می توان گفت اگر نمره بالاتر از ۸۰٪ باشد، این بدان معناست که صفحه وب قبلاً بهینه شده است در حالیکه نمره زیر ۸۰٪ نشان دهد پس هنوز جای پیشرفت وجود دارد.

اگر امتیاز زیر ۳۰٪ باشد، خطاهای شدید و مشکلات سئو در وب سایت شما وجود دارد که قطعاً باید با آنها کنار بیایید.

چگونه می توانم نمره SEO خود را بهبود بخشم؟

شما می توانید با رفع خطاها و مواردی که جستجوگر Seobility SEO در سایت شما پیدا کرده است، نمره SEO خود را بهبود ببخشید.

لیست وظایف بهبود یافته seo به شما نشان می دهد و به شما می گوید مهمترین موارد کدام یک هستند زیرا حذف آنها تأثیر قابل توجهی در عملکرد SEO شما خواهد داشت.

بررسی رتبه سئو
بررسی رتبه سئو

۱۰ مورد از کارهایی که می توانم رتبه SEO خود را بررسی کنیم

چندین ابزار آنلاین وجود دارد که می توانید برای بررسی رتبه بندی سایت خود استفاده کنید، به عنوان مثال در جستجوگر رتبه بندی Seobility فقط دامنه خود و عبارت جستجو را که می خواهید بررسی کنید وارد کنید.

این ابزار بلافاصله رتبه بندی دامنه شما و همچنین ۱۰۰ رتبه برتر URL برای این کلمه کلیدی را نشان می دهد.

۱٫بررسی سئو داخلی

سئو داخلی به فرآیند بهینه سازی یک صفحه وب برای رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو به منظور دستیابی به بازدید بیشتر اشاره دارد. سئو داخلی شامل هم محتوای آن صفحه، هم معماری صفحه و هم کد منبع HTML است.

۲٫بررسی سئو خارج از صفحه 

سئو خارج از صفحه اصطلاحی است که فعالیت های SEO را که شما و تیمتان در خارج از سایت خود برای افزایش رتبه یک صفحه وب در موتورهای جستجو انجام می دهید، توصیف می کند.

سئو خارج از صفحه شامل جنبه هایی مانند ایجاد لینک داخلی، ایجاد لینک خارجی، وبلاگ نویسی مهمان، و فهرست استنادات محلی و سایت ها است.

۳٫ URL و Meta Description(توضیحات متا)

URL ها باید به حدود چهار تا پنج کلمه کوتاه شوند که محتوای موجود در صفحه را توصیف می کند. به عنوان مثال، نحوه استفاده از جستجوی سایت (Google-site-search)

اگر نشانی های اینترنتی شما طولانی یا بی ربط هستند، می توانید آنها را بهینه و ویرایش کنید تا ربات های موتور جستجو بهتر از آنچه در صفحه است، مطلع شوند. اما، هشدار داده می شود که این کار می تواند بر لینک پیوند URL های قدیمی تر نیز تأثیر بگذارد. با این حال می توانید توضیحات متا را به همان اندازه که می خواهید ویرایش کنید. توضیحات متای شما باید شامل کلمات کلیدی اصلی و ثانویه باشد و به درستی مطالب صفحه شما را خلاصه کند.

۴٫عناوین را تحلیل کنید

عناوین باید توجه شما را جلب کند و کاربران را به کلیک بر روی آنها ترغیب کند. درهرعنوان، اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی SEO مناسب برای صفحه خود استفاده می کنید.

بخاطر داشته باشید که رتبه بندی کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو ممکن است دشوار باشد، بنابراین سعی کنید یک کلمه کلیدی دنباله دار پیدا کنید که کمی از رقابت برخوردار باشد و شانس شما را برای نمایش در صفحه اول SERP بهبود بخشد.

ارزیابی پیوند های ورودی
ارزیابی پیوند های ورودی

۵٫پیوندهای ورودی را با بررسی سئو ارزیابی کنید

پیوندهای ورودی، که به آن ها بک لینک نیز گفته می شود، پیوندهایی به سایت شما هستند که از سایتی دیگر پیوند داده می شوند.

بک لینک ها می توانند به عنوان شاخص هایی برای موتورهای جستجو عمل کنند که سایت شما منبع قابل اعتمادی است، بنابراین واقعاً می توانند برای بهتر شدن رتبه شما در SEO تأثیر بگذارند.

پیوندهای ورودی به سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا به شما کمک کند که بتوانید مشاهده کنید چه کسی به کسب و کار شما لینک می دهد و درک بهتری از کارهایی که برای بهبود رتبه بندی جستجوی خود باید انجام دهید را به شما می دهد.

۶٫نمره هرزنامه خود را تجزیه و تحلیل کنید

اگر لینک ورودی زیادی از سایت های کم قدرت داشته باشید، نمره هرزنامه شما می تواند افزایش یابد.

بنابراین، هنگام تحلیل پیوندهای ورودی خود، سعی کنید پیوندهای ورودی “بد” را از بین ببرید.

برای حذف پیوندهای بد، می توانید با مدیر سایت تماس بگیرید و از آنها بخواهید پیوند را از صفحه خود حذف کنند.

۷٫پیوندهای داخلی با بررسی سئو

پیوند داخلی عملی است که شامل افزودن پیوند به صفحات دیگر در وب سایت شما برای کمک به بازدیدکنندگان در رفتن به صفحات مختلف است.

پیوند داخلی در واقع یک تاکتیک عالی در جستجوگرها برای کمک به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو است. به علاوه می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد.

به صفحات وب سایت جدیدتر و قدیمی بازگردید و پیوندهای داخلی را به سایر صفحات مرتبط در سایت خود اضافه کنید.

۸٫محتوای وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید

محتوا نقش بسزایی در سئوی وب سایت شما دارد. هرگونه محتوای تکراری پرچم قرمز سئو است، بررسی کنید و در صورت لزوم  آن را از فهرست خارج کنید یا حذف کنید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از کیفیت بالا و عاری از خطا برخوردار است. با محبوب ترین صفحات خود شروع کنید و سپس به سمت پست ها و صفحات کوچکتر بروید.

۹٫تصاویر خود را ممیزی کنید

از آنجا که ربات های موتور جستجو نمی توانند تصاویر شما را جستجو کنند، مهم این است که شما تصاویر خود را با نوشتار متن مناسب برای توصیف ظاهر و عملکرد آن تصویر بهینه کنید.

یکی دیگر از نکات بهینه سازی تصویر که باید دنبال کنید، فشرده سازی تصاویر برای کاهش اندازه آن ها است که می تواند به بهبود سرعت بارگذاری صفحه کمک کند.

یکی از ابزاری که ما استفاده می کنیImageOptimize است.

۱۰٫سرعت صفحه خود را بررسی سئو کنید

سرعت صفحه شما در واقع می تواند بر روی سئوی وب سایت و تجربه کلی کاربر شما تأثیر بگذارد، بنابراین باید مشتاقانه به دنبال تجزیه و تحلیل مداوم سرعت سایت خود باشید تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما به سرعت و به طور موثر کار می کند.

برای یک تست سرعت بارگیری سریع صفحه، می توانید از ابزار PageSpeed ​​Insights گوگل استفاده کنید.

 

 

 

 

سخن آخر

امروزه برای بررسی سئوی سایت ها ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانند کمک بسیاری در بهینه سازی سایت شما انجام بدهد.

در این مقاله ما چند مرحله از بررسی سئو سایت را به شما آموزش داده ایم امیدواریم با بکار گیری این مراحل بتوانید سئو سایت خود را ارتقاء دهید.

 

 

مطالب مرتبط:

الگوریتم گوگل چیست؟

اصول سئو

 

 

خوشحال می شویم اگر نظر یا سوالی درباره این موضوع دارید با ما در میان بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *