الگوریتم های گوگل

چرا گوگل از این الگوریتم ها استفاده می کند؟ آیا این الگوریتم ها باید بروزرسانی شوند؟ در این مقاله ما شما را با الگوریتم های گوگل بیشتر آشنا میکنیم.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل یک سیستم پیچیده هستند که به گوگل این امکان را می دهند که مرتبط ترین صفحات را برای یک جستجوی خاص پیدا کند، رتبه بندی کند و برگرداند. و همچنین برای بازیابی داده ها از فهرست جستجوی خود و ارائه فوری بهترین نتایج ممکن برای یک سؤال استفاده می شوند.

موتور جستجو ترکیبی از الگوریتم ها و  عوامل متعدد برای ارائه صفحات وب رتبه بندی شده، بر اساس جستجودرصفحات نتایج موتور جستجو(SERP) استفاده می کند.

گوگل درسال های ابتدایی خود فقط تعداد اندکی از بروزرسانی ها را در الگوریتم های خود انجام داده است. اکنون، گوگل هر ساله هزاران تغییر ایجاد می کند. اکثر این بروزرسانی ها به قدری جزئی هستند که کاملاً مورد توجه قرار نمی گیرند.

آپدیت الگوریتم گوگل چند بار منتشر می شوند؟

گوگل روزانه تغییرات جزئی در الگوریتم خود ایجاد می کند. آن ها حتی ممکن است در ۲۴ ساعت چندین بروزرسانی را منتشر کنند. این تغییرات معمولاً کم است و شما فقط به دلیل همین بروزرسانی ها متوجه افت رتبه بندی صفحه جستجو نخواهید شد.

با این حال، نمی توان همین مورد را برای بروزرسانی های هسته اصلی نیز گفت گوگل چند بار در سال این تغییرات بزرگتر و گسترده تررا ایجاد می کند و آن ها می توانند به طور مستقیم بر عملکرد صفحه شما تأثیر بگذارند.

شما باید حداقل سالی یک یا دو بار به دنبال بروزرسانی اصلی باشید.

لیست کامل الگوریتم های گوگل
لیست کامل الگوریتم های گوگل

لیست کامل الگوریتم های گوگل

از میان تعداد بیشماری بروزرسانی الگوریتم گوگل که در دهه گذشته ارائه شده است، مواردی هستند که SEO را برای همیشه تغییر داده اند.

پاندا

نحوه عملکرد: بروزرسانی الگوریتم Panda به اصطلاح نمره کیفیت را به صفحات وب اختصاص می دهد. سپس از این امتیاز به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می کند.

در ابتدا، تأثیرات پاندا خفیف بود، اما در ژانویه ۲۰۱۶ برای همیشه در الگوریتم اصلی Google گنجانیده شد.

از آن زمان به بعد، بروزرسانی مداوم بیشتر شده است، بنابراین هم جریمه های Panda وهم بازیابی ها سریعتر اتفاق می افتند.

پنگوئن

نحوه عملکرد: هدف Google Penguin پایین آوردن سایت هایی است که بک لینک آنها غیرطبیعی به نظر می رسد. این بروزرسانی به روش های ایجاد پیوند مانند خرید پیوندها از مزارع پیوند و PBN ها پایان داد.

مرغ مگس خوار

نحوه عملکرد: الگوریتم Hummingbird به گوگل کمک می کند تا سوالات جستجو را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد برخلاف اصطلاحات فردی موجود در عبارت جستجو می باشد.

الگوریتم Hummingbird این امکان را برای یک صفحه فراهم می کند تا برای یک پرسش رتبه بندی کند حتی اگر حاوی کلمات دقیق جستجوگر نباشد. این امر با کمک پردازش زبان طبیعی حاصل می شود که متکی به اصطلاحات هم معنی و مترادف است.

RankBrain

نحوه کار: RankBrain بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است. این یک سیستم یادگیری ماشینی (Machine learning) است که به Google کمک می کند معنای پرسش ها را بفهمد و نتایج جستجو را با بهترین نتیجه در پاسخ به این سؤالات ارائه دهد.

گوگل RankBrain را سومین عامل مهم رتبه بندی می داند.

اگرچه ما از فرمول دقیق این بروزرسانی مهم اطلاع نداریم، اما اتفاق نظر این است که RankBrain مسئول سفارشی سازی نتایج جستجوی گوگل برای کاربر است.

اساساً، Google فراتر از سؤالات جستجوی شخص است و زمینه های بزرگتر مانند مترادف، کلمات ضمنی و سابقه جستجوی شخصی را نیز در نظر می گیرد.

الگوریتم کبوتر

بروزرسانی Google Pigeon یکی از مهمترین تغییرات در الگوریتم جستجوی محلی است. در علم کامپیوتر، جستجوی محلی یک روش فرا ابتکاری برای حل مسائل بهینه‌سازی سخت، به صورت محاسباتی می‌باشد. جستجوی محلی می‌تواند در مسائلی مورد استفاده قرار گیرد که می‌تواند به عنوان یافتن راه حلی برای حداکثر رساندن یک معیار در میان تعدادی از راه حل‌های پیش رو، مطرح شود. و نحوه رتبه بندی شرکت های محلی در جستجوی ارگانیک را تغییر داده است.

بروزرسانی Pigeon اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و اولین باری بود که گوگل الگوریتم خود را کاملاً طراحی کرد تا تمرکز خود را بر روی نتایج محلی افزایش دهد. این اولین بروزرسانی بود که الگوریتم های اصلی گوگل را کاملاً متحول کرد تا بر نتایج محلی تمرکز کند.

گوگل قصد داشت نتایج جستجوی محلی و نتایج وب را گرد هم بیاورد.

 

الگوریتم موبایل
الگوریتم موبایل

موبایل

نحوه عملکرد: این بروزرسانی در سال های ۲۰۱۸  و ۲۰۲۰ باعث تغییر تمرکز موتور جستجوی گوگل از نسخه دستکاپ به نسخه موبایل شده است. به طوری که امروزه، گوگل همه وب سایت ها را بر اساس سرعت و کاربرپسندی نسخه موبایل آنها رتبه بندی می کند.

الگوریتم های گوگل پزشکی

نحوه عملکرد: به نظر می رسد بروزرسانی Google Medic به طور نامتناسبی بر وب سایت های پزشکی و همچنین سایر وب سایت هایی که با تصمیمات بالقوه تغییر دهنده زندگی مانند امور مالی، حقوقی، آموزشی ارتباط دارند تأثیر می گذارد. اگرچه صریحاً تأیید نشده است امَا نمایندگان Google به آن اشاره کرده اند که این بروزرسانی برخی از علائم تخصص و اعتماد را در سند دستورالعمل های Quality Rater پیاده سازی کرده است.

به روز رسانی های اصلی

نحوه عملکرد: از سال ۲۰۱۷، گوگل شروع به ارجاع به بروزرسانی های بزرگتر به عنوان بروزرسانی های اصلی گوگل کرده است.

سئوکاران اغلب تغییرات رتبه بندی پس از به روزرسانی را ردیابی می کنند و سعی می کنند بفهمند که دقیقاً چه عواملی تغییر کرده است، اما به ندرت مشاهده قطعی وجود دارد.

این احتمال وجود دارد که بروزرسانی های هسته ای گوگل فقط پیشرفت هایی در بروزرسانی های قبلی گوگل یا شاید بسته های بروزرسانی کوچکتر باشد که به هم متصل شده اند.

 

 

 

 

 

 

چکیده

در این مقاله ما قصد داشتیم تا شما را با انواع الگوریتم ها ی گوگل آشنا کنیم. بروزرسانی گوگل کمک بسیاری شایانی به سئو سایت کرده است. هر یک از این الگوریتم ها و بروزرسانی آن ها کارهای خاصی را برای بهبود سئو در گوگل انجام می دهند که ما در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم.

 

مطالب مرتبط:

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم کبوتر

الگوریتم مرغ مگس خوار

 

خوشحال می شویم اگر اطلاعات بیشتری در این باره دارین با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *