سئو کلاه سیاه

منظور از سئو کلاه سیاه چیست؟ چرا نباید از سئو کلاه سیاه استفاده کرد؟

در یک تعریف ساده میتوان گفت سئو کلاه سیاه یه تکنیک غیر قانونی که برای موتور جستجو قابل قبول نیست و برای کسب جایگاه سریع در جستجو گوگل از آن استفاده می شود.

مفهوم سئو کلاه سیاه

برخلاف تصورعموم، تکنیک های کلاه سیاه تنها مختص لینک سازی خارجی نیستند بلکه حتی در آموزش تولید محتوا، لینک سازی داخلی و سئو تکنیکال نیز روش های کلاه سیاه متعددی وجود دارند.

دوری از سئو کلاه سیاه
دوری از سئو کلاه سیاه

از موارد زیر دوری کنید

شما می توانید با یک اشتباه ساده سایتی که با زحمت به رتبه بالا آورده اید را از دست بدهید ما در اینجا قصد داریم مطالبی را به شما آموزش بدهیم که از بروز همچین مشکلی جلوگیری کند.

دوری از بمباران کلمات کلیدی در سئو کلاه سیاه

کلمات کلیدی جزو اصلی ترین مواردی است که موتور جستجو آن را بررسی می کند تا ببیند متناسب با متنی است که شما نوشته اید یا نه؟.

برای مثال، به هنگام جستجو برای کلمه کلیدی “بهترین بازی‌ها” نتایج سایت‌ ها را با استفاده از کلمه یا کلماتی که در متن وجود دارد تطابق می‌دهد.

این را در نظر بگیرید که استفاده بیش از حد کلمات کلیدی اصلا کار درستی نیست.

گاهی افراد فکر می‌کنند که باید میزان زیادی کلمه کلیدی داشته باشند تا به سایتشان کمک کنند.

ولی این کار درواقع  این است که سایت بمباران کلمات کلیدی را پیش گرفته است.

عموما افراد از همان کلمات کلیدی که در یک پاراگراف چندین بار استفاده کرده‌اند، استفاده نمی‌کنند.

فرض کنید کسی در خیابان از شما بپرسد سلام، من یک کیف پول پیدا کردم، فکر کنم شما کیف پولتان را انداخته‌اید، این کیف پول خیلی خاص است و هرکسی در جیبش یک کیف پول دارد که عاشق آن کیف پول است.

مطمئن باشید که کیف پولتان از خطر گم شدن و افتادن کیف پول‌ها در امان است و از یک حامل کیف پول منحصر به فرد استفاده کنید.

من می‌توانم یک حامل کیف پول به شما بدهم.

شاید شما شک کنید که شاید این آدم مشکل روانی دارد هیچ کس اینطوری حرف نمی‌ زند.

یک وب‌سایت نباید اینطوری حرف بزند تا کیف پولتان را پس بدهد.

شما باید بعد از اینکه کیف پولتان را گرفتید آن را چک کنید که ببینید پولتان هنوز هست!

استفاده کردن از لینک ها و متون مخفی در سئو کلاه سیاه

به علت اینکه بیشتر کلمات کلیدی از نظر خواننده بی معنا و بی ربط می باشند به نظر می رسد دارندگان سایت دنبال راهی هستند که این کلمات را از دید خوانندگان سایت پنهان کنند.

و این کار تنها راه برای پنهان کردن کلمات کلیدی نیست.

وب‌سایت می‌تواند کلمات کلیدی و لینک‌ها را با همرنگ کردن متن با پیش‌زمینه پنهان کند.

هرکسی که سایت را می‌خواند متوجه لینک‌ها و متن‌ها نمی‌شود.

عنکبوت‌های موتور جستجو می‌توانند آن‌ ها را ببینند و این‌ها را جزیی از سایت بدانند.

این شاید به صورت موقت امکان لیست کردن کلمات کلیدی پنهان شده را بدهد.

زمانیکه چنین اتفاقی می‌ افتد نتایج جستجو دیگر به درد نمی‌خورند.

یک جستجوکننده انسان سایتی را می‌ بیند که هیچ ربطی به کلمات جستجو شده‌ اش ندارد و از آن دلسرد می شود.

موتورهای جستجو به زودی با استفاده از این استراتژی این لیست‌ها را بدست می‌آورند.

کلمات کلیدی بی‌ربط  با محتوا

یکسری افراد برای دور زدن موتور جستجو به دنبال این هستند که به درد مصارف انسانی نمی‌خوردند.

هماننددیگر تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه که مربوط به کلمات کلیدی‌ هستند استفاده از کلمات کلیدی بی‌ربط و محتوای ضعیف ایده خوبی نیست.

دارندگان سایت های معتبر به هیچ وجه نبایند همچین کاری را انجام دهند چون به ضرر سایتشون می باشد.

و مخاطبان خود را از دست میدهند.

کپی محتوا
کپی محتوا

کپی محتوا از دیگر سایت ها

لطفا از این کار اجتناب کنید!

این کار یک دزدی ادبی و کپی رایت به حساب می اید و اینکه موتور جستجو به علت اینکه هوش مصنوعی قوی دارد سریع می تواند متن کپی شده شما را شناسایی کند که این کار اصلا برای سایت شما مفید نیست و به ضرر خودتان تمام می شود.

کپی کردن موتن از سایت های دیگران به غیر از اینکه  برای خوانندگان تکراری و خسته کننده است آن ها رانیز دلسرد می کند و سود دیگری ندارد و هیچ کس نمی‌خواهد در سایت‌ هایی چرخ بزند که در آن بارها و بارها مطالب تکراری را مشاهده کند.

روی بازاریابی محتوایی سئو تمرکز کنید و به محتوای ارزشمند پایبند باشید.

استفاده از مقالات چرخشی ممنوع

مقالات چرخشی به مقالاتی گفته می شود که شما متن هایی را از سایت های دیگران برداشته و با تغییر جزئی در موتن آن ها را عوض کنید که این هم یک نوع کپی برداری است و فرقی با کپی کردن ندارد زیرا خواننده با خواندن این متن ها هم متوجه آن می شود که این متن کپی شده از متن های دیگران است.

این شاید برای جملات کوتاه به درد بخور باشد.

جملاتی همانند “لباس اسپرت” مثال خوبی است.

ممکن است این جمله را بتوان به صورت “لباس راحت” نوشت.

این یک جمله جدید دیگر است که همان پیغام را می‌رساند.

اغلب مقالات چرخشی کم‌کیفیت برای هرکسی که آن‌ها را می‌خواند خیلی کثیف و درهم ریخته‌اند.

استفاده از کلیک بیت های تقلبی

تصور کنید در گوگل بدنبال موضوعی در جستجو هستید و نتیجه ای که می خواستید را پیدا کردید .

وقتی روی آن کلیک می کنید متوجه می شوید موضوع آن چیزی نیست که شما دنبالش می گشتین و این باعث عصبانی شدن شما می شود زیرا احساس می کنید که وقتتان تلف شده است.

شاید شما بعد از مدت‌ها آمده‌اید که مقاله‌ای بخوانید و منتظر دیدن مقاله‌ای از دونالد ترامپ بودید، اما حتی از رئیس جمهور  آمریکا در آن نامی برده نشده است و شما فقط وقت خود را تلف کرده اید و دلسرد می شوید.

به این مقاله کلیک بیت تقلبی گفته می شود.

این معمولا باعث می‌شود که خواننده عصبی شود و سایتتان را به سرعت ترک کند و هیچگاه برنگردد.

خبرهای تقلبی و دروغی هم یک راه مطمئن برای خشمگین کردن گوگل، فیسبوک، یوتیوب و یا هر کدام ازبازیکنان بزرگند.

 اسپم شبکه رسانه اجتماعی

همانند اسپم نظرات اسپم در شبکه‌ یابی اجتماعی نیز یک روش کلاه سیاه است.

زمانیکه شما تصمیم به استفاده از شبکه‌ها به منظور تبلیغات می‌گیرید بهتر است که از اسپم یا همان هرزنامه‌ها پرهیز کنید.

بهترین تبلیغ‌ها از مجراهای مناسب برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

تبلیغات عالی جایی که نباید ایجاد مزاحمت نمی‌کنند.

اسپم به معنای نشان دادن بارها و بارها تبلیغ‌ هایتان می‌باشد.

در واقع این کار باعث آزار مخاطب میشود.

این باعث نمی‌شود که آن‌ها به سایت یا محصول شما جلب شوند.

 

 چکیده مطلب

درسته که امروزه به خاطر رقبای زیاد در رتبه گوگل بالا بردن رتبه سئو سایت کار سختی است اما توصیه ما به شما این است که از روش هایی مثل کلاه سیاه استفاده نکنید زیرا تنها کسی که ضرر میکند خود شما هستید.

شما با این کار مشتریان و مخاطبان خود را از دست میدهید هیچ وقت موتورهای جستجو را دست کم نگیرید زیرا آنها دارای هوش مصنوعی قوی هستند،و نمی توانید آنها را گول بزنید.

مطالب مرتبط:

بهینه سازی محتوا

سئو ورد پرس

 

اگر مایل هستید میتوانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *