سئو اینستاگرام

هدف از سئو در اینستاگرام چیست؟  چرا باید از سئو در اینستاگرام استفاده کرد؟

در اینستاگرام هم همانند سایت شما نیاز به سئو و بهینه سازی دارید تا بتوانید مطالب خود را به موتور جستجوی گوگل نمایش دهید.

سئو در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یکی از پر طرفدارترین شبکه های اجتماعی در جهان است که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

شرکت ها نیز برای تبلیغات محصولات خود در اینستاگرام با هم در رقابت هستند سئو اینستاگرام همانند سئو سایت باید در آن تبلیغات خود را به صورت بهینه و مستمر به مخاطب نمایش دهید در این مقاله ما قصد داریم چند تکنیک مهم در بالا بردن بازدید مخاطبان در اینستاگرام را به شما آموزش بدیم.

سئو اینستاگرام چیست
سئو اینستاگرام چیست

اهمیت سئو در اینستاگرام چیست؟

سئوی اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا شما را قادر می سازد با افرادی که به طور فعال در جستجوی محتوای مربوط به تجارت شما هستند ارتباط برقرار کنید.

هر بار که کاربر کلمه کلیدی مرتبط با تجارت شما را تایپ می کند، شما می توانید یک تأثیر مثبت ایجاد کنید و ترافیک با کیفیت بالا را به نمایه خود (و  سایت خود) برسانید.

سئو اینستاگرام کلید استفاده از این فرصت ها است .

کلید درگیر کردن مشتریانی که احتمال بیشتری برای تبدیل آنها دارند.

در واقع جستجوی کلمات کلیدی خاص تنها یکی از چندین روشی است که کاربران می توانند مشاغل جدید را کشف کنند و تب Explore نیز این کار را انجام می دهد.

به عبارت دیگر SEO اینستاگرام همه چیز نیست و پایان کار نیست.

تکنیک های سئو اینستاگرام
تکنیک های سئو اینستاگرام

تکنیک های کاربردی سئو در اینستاگرام

اولین گامی که باید در جهت افزایش دسترسی به اینستاگرام خود بردارید ، بهینه سازی نمایه اینستاگرام است.

اگر نمایه شما برای بهترین تجربه کاربر بهینه نشود، فعالیت در حساب اینستاگرام خود در طولانی مدت فایده ای نخواهد داشت.

۱ – بهینه کردن نمایه اینستاگرام

  • نمایه خود را عمومی کنید
  • یک تصویر نمایه رنگارنگ و با مارک تجاری انتخاب کنید
  • Username قابل شناسایی و جستجو ایجاد کنید
  • نام تجاری قابل جستجو ایجاد کنید
  • برای یک حساب کاربری Instagram ثبت نام کنید
  • پیوند قابل پیگیری را در بیوگرافی خود وارد کنید

به نظر می رسد این مراحل کار بی فایده ای است، اما مهم است هنگامی که این اصول را پوشش دادید، می توانید به مراحل بهینه سازی فنی تر بروید.

۲ – از کلمات کلیدی اصلی خود در نام نمایش استفاده کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اینستاگرام موتور جستجوی مستقل خود است.

برای اینکه اصطلاحات صحیحی را در نوار جستجو نشان دهید، باید در داخل خود برنامه کار کنید تا موقعیت بالاترین جستجو را بدست آورید.

برای شروع، باید کلید واژه اصلی خود را مشخص کنید.

ما برای این کار از یک نانوایی استفاده خواهیم کرد.

هنگامی که یک کاربر اینستاگرام به دنبال پر کردن خوراک خبری خود با کالاهای پخته شده است، احتمالاً  کلمه کلیدی  “نانوایی” را جستجو می کند.

وقتی این کلمه کلیدی را در نام نمایشی وUsername خود دارید، به احتمال زیاد در نتایج جستجو برای حساب های پیشنهادی نشان داده می شوید.

۳ – استفاده از کلمات کلیدی ثانویه  بیو سئو در اینستاگرام

اکنون که از کلمه کلیدی اصلی خود مراقبت کرده اید، وقت آن است که از کلمات کلیدی ثانویه خود بیشترین بهره را ببرید.

کلیدواژه های ثانویه عبارت ها و موضوعاتی هستند که به دور کلمه کلیدی اصلی شما می چرخند.

اگر کلمه کلیدی اصلی شما “نانوایی” باشد، کلمات کلیدی ثانویه شما ممکن است مواردی مانند “کیک کوچک” ، “کیک عروسی” ، “کالاهای پخته شده” و غیره باشد.

۴ – هشتگ ها همان کلمات کلیدی هستند 

هنگامی که نمایه خود را بهینه کردید، وقت آن است که پست های خود را بهینه کنید.

این یک روند مداوم است که نیاز به توجه ویژه دارد.

بیشتر کاربران قرار نیست مستقیماً به دنبال شما بگردند.

آنها احتمالاً شما را از طریق هشتگ در یک پست خاص کشف می کنند.

به همین دلیل هر یک از پست های اینستاگرامی شما باید استراتژی هشتگ خاص خود را داشته باشد.

شما باید این هشتگ ها را مانند کلمات کلیدی ثانویه درمان کنید.

۵ – استفاده از کلمات کلیدی ثانویه در زیرنویس های تصویر خود

قبلاً اشاره کردیم که اینستاگرام یک موتور جستجوی مستقل است، به این معنی که هر بخشی از تجربه اینستاگرام شما باید روی کلمات کلیدی متمرکز باشد.

تهیه یک زیرنویس جذاب برای جلب نظر فالورهای جدید در عین رضایت دنبال کنندگان موجود بسیار مهم است.

عنوان مناسب می تواند چیزی بیشتر از جلب توجه کاربر باشد، همچنین می تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو ظاهر شوید.

به همان روشی که بیوگرافی و هشتگ های خود را با کلمات کلیدی ثانویه بهینه می کنید، باید برای زیرنویس اینستاگرام خود نیز همین کار را انجام دهید.

۶ – همه موارد را تجزیه و تحلیل کنید

اگر اولین بار است که از تکنیک های جستجوگرها برای رشد صفحه خود استفاده می کنید، باید نحوه تأثیرگذاری استراتژی جدید اینستاگرام در اهداف کلی شما در شبکه های اجتماعی را پیگیری کنید.

در حالی که اینستاگرام دارای ویژگی تجزیه و تحلیل درون پلتفرمی است، اما فقط به شما امکان می دهد داده ها را از یک تاریخ خاص بکشید.

با بسته شدن آن پنجره، داده ها از بین رفته و جایگزین می شوند.

اگرچه ممکن است برای کاربر عادی خوب باشد، اما برای اهداف بازاریابی ایده آل نیست.

ابزارهای رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite ، Sprinklr یا Sprout Social به شما امکان می دهند با خدمات ردیابی تحلیلی داده های قوی، گزارش های خودکار و موارد دیگر، این موارد را دور بزنید.

آنها به کاربران امکان می دهند عملکرد پست ها و کمپین ها را برای بهینه سازی محتوای شما برای آینده تجزیه و تحلیل کنند.

همانند هر استراتژی بازاریابی محتوا، داشتن داده های سخت در پشت برنامه محتوای شما نیز امری کلیدی است.

پیگیری موفقیت استراتژی جدید سئو اینستاگرام  به شما کمک می کند هنگام رفتن محتوای خود را اصلاح کنید، از رهبری خرید کنید و موفقیت کلی استراتژی خود را بهبود ببخشید.

۷ – از تکنیک های سئو کلاه سیاه خودداری کنید

شاید تصور کنید که گوگل تنها وب سایتی است که به اندازه کافی پیچیده است تا کاربران را به دلیل استفاده از تاکتیک های SEO کلاه سیاه شناسایی و مجازات کند، اما این درست نیست.

اینستاگرام اخیراً شروع به سرکشی در حساب هایی کرده است که سیستم را فریب می دهند.

اخیراً، آنها یک سایه بان برای کاربران اعمال کرده اند که به طور مکرر قوانین را نقض می کند.

سئو کلاه سیاه اینستاگرام
سئو کلاه سیاه اینستاگرام

نکات مهم در باره ی SEO کلاه سیاه سئو در اینستاگرام :

  • مطالب را سرقت نکنید
  • از ربات استفاده نکنید
  • موارد کلمه کلیدی را لغو نکنید
  • خیلی زیاد حسابها را خیلی سریع دنبال نکنید
  • فالوئر نخرید

سئو یک استراتژی طولانی مدت است و هنگامی که نتایج را بلافاصله نمی بینید می تواند ناامید کننده باشد.

فریب استفاده از یک راه حل سریع برای دیدن افزایش فالورها یا میزان دسترسی آنی به نظر می رسد خیلی خوب است که از بین برود، اما اگر گرفتار شوید نتایج می تواند فاجعه بار باشد.

اگر به دنبال ساختن حساب کاربری اینستاگرام خود به روش صحیح هستید، به هر قیمتی از این روش ها خودداری کنید.

سخن آخر

در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با سئو در اینستاگرام و تکنیک های مهم و تأثیر گذار آن آشنا کنیم امروزه کسانی که از اینستا برای فروش محصولات خود یا آموزش استفاده می کنند با هم در رقابت هستند این تکنیک ها میتواند کمک بسیار زیادی به آنها بکند.

مطالب مرتبط:

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه

 

در صورت تمایل می توانید اطلاعات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *