سئو خارجی

منظور از سئو خارجی چیست؟ هدف از سئو خارجی چیست؟

سئو خارج از صفحه یا سئو خارجی در مورد همه مواردی است که مستقیماً در وب سایت شما اتفاق نمی افتد بلکه مواردی بهینه شده در خارج است سایت اصلی شما اتفاق می افتد.

بهینه سازی وب سایت شما ،SEO در صفحه گفته می شود و شامل مواردی مانند ساختار سایت، محتوا و بهینه سازی و سرعت است.

سئو خارج از صفحه، از جمله موارد دیگر، ایجاد لینک، رسانه های اجتماعی و سئو محلی است.

یا به عبارت دیگر، ایجاد ترافیک به سایت شما و ایجاد تجارت شما مانند معامله واقعی آن است

بهینه سازی برای فاکتورهای رتبه بندی خارج از سایت شامل بهبود رتبه سایت در موتور جستجو و درک کاربر از محبوبیت، اعتبار و اقتدار سایت است.

این امر توسط مکانهای معتبر دیگر در اینترنت (صفحات ، سایتها ، افراد و غیره) که به وب سایت شما پیوند می دهند یا تبلیغ می کنند، انجام می شود و به طور موثر کیفیت مطالب خود را “تضمین” می کند.

نکات مهم سئو خارجی
نکات مهم سئو خارجی

نکات مهم و کاربردی در سئو خارجی

در سئو خارجی شما باید به یکسری نکات توجه کنید که مستقیم در سایت شما اتفاق نمی افتد، در ذیل به چند مورد از آنها اشاره میکنیم.

  • پیوند ها یا لینک ها در سئو خارجی

موتور های جستجو از بک لینک به عنوان نشانه هایی از کیفیت محتوای مرتبط با آن استفاده می کنند، بنابراین سایتی با تعداد زیادی بک لینک دارای ارزش بالاتری معمولاً از سایتی  است که از تعداد کمتری بلک لینک برخوردار است.

سه نوع اصلی پیوند وجود دارد که نحوه به دست آوردن آنها تعریف می شود: پیوندهای طبیعی در سئو خارجی، پیوندهای ساخته شده در سئو خارجی به صورت دستی یا پیوندهای خود ساخته در سئو خارجی.

پیوندهای طبیعی در سئو بدون هیچ گونه اقدامی از طرف مالک صفحه به صورت ویرایشی ارائه می شوند.

به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس مواد غذایی، پیوندی را به پستی اضافه می کند که به سمت مزارع و منابع مرتبط با آن و مورد علاقه آنها باشد، یک پیوند طبیعی است.

پیوندهای ساخته شده دستی در سئو از طریق فعالیت های عمدی ایجاد لینک به دست می آیند. این موارد شامل مواردی مانند اداره کردن مشتریان به پیوند به وب سایت شما یا درخواست تأثیرگذاران برای اشتراک گذاری مطالب شما و پخش کردن در شبکه های اجتماعی است.

پیوندهای خود ساخته در سئو با استفاده از روش هایی مانند افزودن لینک در یک فهرست آنلاین، انجمن، امضای نظر وبلاگ، یا یک انتشار مطبوعات با متن لنگر بهینه شده ایجاد می شوند.

برخی از تاکتیک های ایجاد لینک سازی که خود ایجاد کرده اند به سمت SEO کلاه سیاه گرایش دارند و موتورهای جستجوگر آنها را ناخوشایند می دانند، بنابراین در اینجا کمی قدم بزنید.

صرف نظر از نحوه دستیابی به پیوندها، کسانی که بیشترین سهم را در تلاش برای سئو دارند، معمولاً کسانی هستند که بیشترین ارزش سهام را دارند.

سیگنالهای زیادی وجود دارد که به طور مثبتی در تصویب سهام شرکت می کنند.

  • لینک های بی ارتباط با محتوا در سئو خارجی

در حالی که به دست آوردن پیوند سئو از وب سایت های خارجی معمول ترین استراتژی SEO خارج از صفحه است، تقریباً هر فعالیتی که خارج از وب سایت شما انجام شود و به بهبود موقعیت رتبه بندی جستجو کمک می کند، می تواند به عنوان SEO خارج از صفحه تلقی شود.

 این موارد شامل موارد زیر است:

– بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

– وبلاگ نویسی مهمان

– بازاریابی تأثیرگذار

توجه به این نکته مهم است که نتیجه خالص هر یک از این فعالیت ها ایجاد نوعی مراجعه به سایت شما از جای دیگر وب سایت است .

این ارجاع به پیوند، ذکر نام تجاری یا محصولات وب سایت شما یا موارد دیگر است.

بنابراین، مفهوم سئوی خارج از صفحه واقعاً “غیر مرتبط با پیوند” در واقع کمی اشتباه است!

  • Dofollow و Nofollow در سئو خارجی چیست؟

Google Page، رنک را از طریق پیوندهای nofollowed منتقل نمی کند به عنوان مثال پیوندهایی مانند برچسب (rel = nofollow)، بنابراین ساختن پیوندهای دنبال شده (dofollow) اولویت دارد.

وگوگل توجه خاصی به این نوع پیوند ها دارد.

اکثر پیوند ها در وب سایت دنبال می شوند، اما برخی از وب سایت ها مانند Forbes تقریباً تمام پیوندهای خروجی را nofollow نمی کنند.

بنابراین، اگر به طور فعال پیوندهایی را از یک وب سایت خاص ایجاد یا دنبال می کنید، اطمینان حاصل کنید که پیوندهای خروجی آن ها دنبال می شوند.

برای این کار، افزونه nofollow Chrome را نصب کنید، که پیوندهای nofollow را در صفحه برجسته می کند.

متن لنگر
متن لنگر
  • متن لنگر – (Anchor text) چیست؟

انکر تکست کلمات قابل مشاهده ای هستند که لینک ها هنگام اتصال به یک سند یا مکان دیگر در وب نمایش داده می شوند.

معمولا به رنگ آبی و زیر خط دار هستند که می توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند.

اما شما می توانید در وب سایت خود رنگ لینک ها را از طرق CSS , HTML تغییر دهید.

Google از تعدادی تکنیک برای بهبود کیفیت جستجو استفاده می کند از جمله رتبه بندی صفحه، متن لنگر و اطلاعات مجاورت.

به عبارت دیگر، به احتمال زیاد لینک های برگشتی با متن لنگر مربوط به موضوع کلی صفحه وب شما در رتبه بندی تأثیر دارند.

این چیزی است که ما مطالعه کردیم، و ما بین لنگرهای دقیق، عبارات و تطابق جزئی همبستگی یافتیم – البته بسیار کوچک.

متأسفانه، اگر پیوندها را از طریق روش های سئو کلاه سفید ایجاد می کنید، کنترل زیادی بر لنگرهای پیوندهایی که به دست می آورید نخواهید داشت (به استثنای وبلاگ نویسی مهمان).

اما حتی اگر بر روی متن لنگر پیوندهای ورودی خارجی تسلط داشته باشید (پنگوئن) که اکنون بخشی از الگوریتم اصلی Google است، سایتهایی را که سعی در مرتب سازی با ایجاد پیوندهایی با لنگرهای غنی از کلمات کلیدی دارند ، مجازات می کند.

خوشبختانه، اکثر مردم به طور طبیعی با روش های طبیعی و مرتبط پیوند برقرار می کنند. اگر مقاله شما در مورد x است، پس احتمال پیوند شخصی با متن لنگر مربوط به x بسیار زیاد است.

  • ارتباط داشتن بین سایت ها مرتبط

 اگر سایتی به شما پیوند دارد، آن ها به دنبال کیفیت محتوای یا تجارت شما هستند، اما همه این آرا برابر ایجاد نشده اند.

مرتبط بودن سایت و صفحه وب پیوند دهنده نیز مهم است.

سایتی که با آن در ارتباط هستید باید با محتوا سایت شما مرتبط باشد.

بگذارید با تشبیه توضیح دهم.

برای مثال می خواهید یک شرکت پذیرایی برای عروسی خود استخدام کنید.

دو نفر از دوستان شما دو شرکت مختلف را توصیه می کنند.

شما هر دو دوست خود را به یک اندازه دوست دارید، اما یکی از آنها حسابدار است و دیگری یک سرآشپز، می خواهید به کی اعتماد کنید؟

سخن آخر

امروزه وب سایت ها برای بالا بردن رتبه خود در موتورهای جستجو نیاز به سئو خارجی دارند.

 سئو خارجی به سئو ای گفته می شود که در خارج از وب سایت شما انجام می شود و کمک شایانی به وب سایت شما می کند.

در این مقاله ما به چند تکنیک سئو خارجی اشاره کرده ایم.

مطالب مرتبط:

سئو داخلی

سئو ورد پرس

 

در صورت علاقه شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *