سئو داخلی

هدف از سئو داخلی چیست؟ چرا باید از سئو داخلی استفاده کرد؟

سئو به عنوان یک استراتژی بهینه سازی بازاریابی اینترنتی، نحوه کار موتورهای جستجو ، الگوریتم های برنامه ریزی شده توسط رایانه را که رفتار موتور جستجو را تعیین می کند می باشد.

آنچه افراد جستجو می کنند، اصطلاحات جستجوی واقعی یا کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو، و اینکه موتورهای جستجو توسط مخاطبان هدف آنها ترجیح داده می شود را در نظر می گیرد.

سئو به این دلیل انجام  می شود که صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) از رتبه بالاتری برخوردار می شوند، یک وب سایت بازدید کننده بیشتری از یک موتور جستجو دریافت می کند.

سپس این بازدید کنندگان به طور بالقوه می توانند به مشتری تبدیل شوند.

SEO در تک تک صفحات وب به منظور رتبه بندی بالاتر و کسب ترافیک مرتبط تر در موتورهای جستجو است.

سئو داخلی به محتوا و کد منبع HTML صفحه ای گفته می شود که می تواند بهینه شود، در مقایسه با SEO خارج از صفحه که به پیوندها و سایر علائم خارجی اشاره دارد.

برای تازه کارهای SEO در صفحه، ما به شدت توصیه می کنیم عوامل رتبه بندی On-Page را بخوانید.

سئو داخلی طی سالها  دستخوش تغییراتی شده است، بنابراین مهم است که با آخرین اقدامات همراه باشید. در زیر آخرین پست درباره SEO در صفحه از وبلاگ Moz  آورده شده است .

تکنیک های سئو داخلی
تکنیک های سئو داخلی

تکنینک های مهم و کاربردی در سئو داخلی

تکنیک های مختلفی در سئو داخلی وجود دارد که شما با رعایت کردن آنها سریعتر به نتیجه میرسید.

  • تکنیک عنوان صفحه ( Page Title) در سئو داخلی

عنوان صفحه یکی از اصلی ترین  فاکتورهای سئو در سئو داخلی می باشد. در هر صفحه عنوان شما باید متناسب با کلمات کلیدی باشد که محتوا را بر اساس آن ایجاد شده است.

شما باید برای مقاله های خود از عناوین مرتبط استفاده کنید و از کلمات مرتبط با آن را به اصطلاح تگ کنید

تا زمانی که کاربر آن کلمه کلیدی را سرچ می‌کند، گوگل او را به سمت سایت شما هدایت کند و آن ها بتوانند محتوای سایت شما را ببینند.

تگ عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی است که می‌تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک زیادی کند.

  • تکنیک تگ توضیحات ( Meta Description) در سئو داخلی

بعضی از سئو کارها گاهی اوقات فراموش می کنند تا از این تگ ها استفاده کنند .

به دلیل پیشرفته شدن الگوریتم (گوگل) موتور جستجو توجه خاصی به این تگ ها می کند.

در تگ توضیحات شما فقط در حد ۱۵۰ کلمه باید به گوگل بگویید که این صفحه در مورد چه چیزی است تا او بتواند مخاطبان را به سایت شما هدایت کند.

اگر گوگل تناسبی بین این تگ و محتوای داخلی پیدا نکند، سایت شما را اسپم شناخته و آن را جریمه خواهد کرد.

  • تکنیک متا تگ ها ی کلمه کلیدی 

توصیه می شود که در هر صفحه حداقل یک کلمه کلیدی متا تگ ها را تعریف کنید و بعد نسبت به آن کلمه کلیدی، تولید محتوا کنید.

متا تگ ها کدهای HTML ای هستند که به موتورهای جستجو همینطور کاربران کمک می کنند تا محتوای صفحات سایت بهتر درک شوند.

دقت داشته باشید که متا تگ ها جز محتوای اصلی صفحه محسوب نمی شوند.

هدف اصلی از به کار بردن متا تگ ها در سئو، توصیف بهتر محتوا است.

بنابران متا تگ ها به جای قرار داشتن در قسمت <body>، در قسمت <head> صفحه قرار دارند.

از آنجا که پیاده سازی متا تگ ها نیاز به دانش برنامه نویسی دارد، شاید مهارت کافی برای قرار دادن آنها را نداشته باشید. با این وجود استفاده از آنها در موفقیت سئو سایت امری ضروریست.

  • تکنیک ساختاربندی URL در سئو داخلی

ساختارهای صفحه بهینه شده برای صفحه به شدت توصیه می شود چون که توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می گیرد و مخاطبان را به آدرس شما هدایت میکند.

هر آدرس صفحه کمتر باشد، نتایج بهتری را می تواند نتایج گوگل داشته باشد.

هرچند که تنها عامل موثر در سئو داخلی نیست.

عاملی که باعث بهینه شدن آدرس صفحه می گردد، به کار بردن کلمات کلیدی در آن است.

توصیه می شود که حداقل یک بار کلمه کلیدی مرتبط را استفاده کنید.

  • تکنیک تگ های بدنه در سئو داخلی

یکی از نکات مهم در تولید محتوا تگ های بدنه است.

این بدین معنا می باشد که محتوا را باید بخش بندی و پاراگراف بندی کرد و هر پاراگ را با تگ های H1 تا H6 مرتب کرد.

عموما از تگ H1 برای عنوان اصلی استفاده می شود.

مهمترین نکته این است که از تگ H1 فقط یک بار می توان در هر صفحه ای استفاده کرد.

برای عناوین داخلی در متن هر صفحه که اهمیت ویژه ای دارند از تگ H2 استفاده می کنند و برای زیر عنوان ها از تگ H3 استفاده می کنیم.

تعداد استفاده از این دو تگ خیلی اهمیت ندارد و هر تعدادی می توان به کار برد.

استفاده از تگ های عنوان یکی از عامل های بهینه سازی سایت و سئو داخلی می باشد.

  • تکنیک بهینه سازی عکس هادر سئو داخلی

استفاده از عکس در متن های شما می تواند مخاطبین بسیاری را به خود جذب کند.

عکس ها باید مرتبط با محتوای سایت و متن شما باشد و به شما توصیه می کنیم که عکس ها هم از نظر سئو بهینه باشد.

این کار نیز به بالا رفتن بازدید کنندگان سایت شما کمک زیادی می کند.

برای اینکه عکسی در سئو بهینه شود و در جستجو ها ی عکس گوگل نشان داده شود، باید از ویژگی ALT و Title در عکس استفاده شود.

ویژگی Alt زمانی که عکس به هر دلیلی بارگذاری نشود، متن داخلی آن به جای عکس نشان داده می شود و در ویژگی Title وقتی که ماوس روی عکس قرار می گیرد، یک متن به جای آن نشان داده می شود.

نکته مهم در سئو داخلی عکس این است که باید از کلمات کلیدی داخل این دو ویژگی به کار ببرید تا در جستجوی عکس گوگل نشان داده شود. جستجوی عکس گوگل براساس ویژگی Alt انجام می شود.

تکنیک لینک دهی
تکنیک لینک دهی
  • تکنیک لینک دهی داخلی در سئو داخلی

اغلب افراد فکر می کنند که لینک هایی که از سایت های دیگر وارد می شود، مهم است.

هرچند که این لینک ها در سئو مهم هستند، اما یکی از فاکتورهای مهم در افزایش لینک دهی سئو داخلی، ارتباط بین صفحات از لینک است.

این لینک نه تنها باعث می شوند که کاربر به راحتی به تمامی صفحات شما پیمایش کند بلکه موتورهای جستجو هم می توانند از طریق این ارتباط تمامی صفحات را پیمایش کنند؛ و برای بازدید کنندگان نیز جذاب تر میباشد.

یک مزیت ارتباط دهی بین صفحات، زنده نگه داشتن آن ها است.

اگر به صفحه ای هیچ لینکی داده نشود حکم صفحه بن بست و مرده را پیدا می کند و بعد از چند وقت از رده گوگل خارج می شود.

برای اینکه بتوانید سئو کل صفحات سایت خود را بهینه کنید، لازم است بین تمامی صفحات شما یک ارتباط داخلی برقرار گردد.

  • ترغیب کاربران برای شرکت در کامنت گذاری و مشارکت 

در اینجا شما می توانید با سوال کردن و مشارکت دادن کاربران در وب سایت خود آنها را تشویق به نظر دادن و کامنت گذاشتن کنید.

تجربه نشان داده است این کار کمک بسیاری در بالا بردن رتبه سئو سایت می کند.

برای این کار باید از سوالات جذاب استفاده شود.

چکیده

در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با سئو داخلی آشنا کنیم و به شما یاد بدهیم که چگونه می توانید سایت خود را بهینه کنید و از محتوای سایت خود برای بالا بردن رتبه و جذب مخاطبین سایتتان استفاده کنید.

نداشتن مهارت کافی می تواند باعث شود رتبه سایت شما تنزل پبدا کند ولی با یادگیری بهینه سازی و مهارت ها ی سئو شما می توانید خیلی سریعتر و بهتر به نتیجه مطلوب برسید.

 

مطالب مرتبط:

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه

 

خیلی خوشحال میشویم اگر انتقاد یا پیشنهادی دارید با ما در بگذارید از این که با ما همراه بودید ممنونیم.

 

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *