بازاریابی سئو

چرا باید از بازاریابی سئو استفاده کرد؟ سئو مارکتینگ و انواع آن چیست؟

SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. به زبان ساده، این به معنای روند بهبود سایت شما است تا در هنگام جستجو برای محصولات یا خدمات مربوط به تجارت شما در Google ، Bing و سایر موتورهای جستجو، سایت شما را در معرض دید قرار دهد.

هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی و موجود به سمت تجارت خود بیشتر است.

هر سئو کار باید یک بازاریاب رو در درون خودش پروش بده، به نظر من بازاریاب ها مهمترین آدم ها در صنعت توسعه کسب کار هستن ولی چون اکثرا از این شغل بد استفاده کردن دید جامعه به این ادما یکم بد شده و به همین خاطره که الان درک جامعمون از بازاریابی یک شغل بد و بی کلاسه!

نیاز هر جامعه امروزه یک بازاریاب خوب و کار بلده که بتونه در راستای هدف خودش بازاریابی کنه.

هر شغلی و هر عملی در جامعه دو بعد داره یک بعد خود همون کاره و یک بعد دیگه توان عرضه همون کاره خوب این به چه معناست، یعنی بارها دیدیم یک فردی دکترای یک رشته ی تخصصی را دارا است ولی نمیتواند در همان رشته تدریس کند.

آدم ترجیح میدهد به یه شخص بد صدا گوش کند تا به حرف های او این یعنی این استاد توان عرضه و فروش رو نداره، حالا بازاریاب سئو هم باید توان عرضه کارش رو داشته باشه تا بتونه موفق باشه و سفارشات کاری بگیره، باید به درک برسه که برای سئوی کسب و کاری که مشتری بهش سفارش داده کجا دنبال بازار هدفش بگرده.

اهداف بازاریابی سئو
اهداف بازاریابی سئو

اهداف بازاریابی به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود:

بازار هدف مستقیم : در این بازار شما به صورت مستقیم محصول خود را می برید به محلی که خریدار آن محصول است، مثل فروش میوه در بازار میوه و تره و بار، مثل مغازه فروش طلا در بازار زرگرها.

بازار هدف غیر مستقیم در این بازار شما غیر مستقیم محصول خود را با ترفندهایی طوری بازاریابی می کنید که شخصی که قصد خرید آن محصول را نداشته ترغیب به خرید آن شود، برای مثال فروش انوع کرم و لوازم بهداشتی که داخل ارایشگاه زنانه هست.

مشتری چون توی جو زیبایی هستش وقتی اون محصول رو اونجا ببینه بدون اینکه بره از یه مغازه لوازم ارایشی خرید کنه محوصل رو مستقیم همونجا خریداری می کند.

بازاریاب سئو هم  برای موفقیت در کسب وکارش باید از هر دو هدف استفاده کند، الگورتیم که سایت آمازون استفاده میکند خیلی جالبه، اگه موفق نشود به صورت مستقیم به شما بفروشد به صورت غیر مستقیم این کار رو خواهد کرد.

بذارید با یک مثال توضیح بدم، فرض کنید شما وارد سایت آمازون میشید و دنبال یک کیف با رنگ زرشکی تیره هستید کیف های سایت آمازون رو می بینید و چون زیاد هستن نمیتونید انتخاب کنید و از سایت خارج میشید.

حالا هوش مصنوعی این وب سایت آی پی شما رو برداشته و فهمیده شما دنبال کیف با فلان ابعاد و رنگ زرشکی هستید، وقتی وارد سایت های دیگه میشه که درج تبلیغات کردن و داخل تبلیغاتشون تبلیغات سایت آمازون هم هست.

روش های بازاریابی سئو (SEO Marketing) 

اگر سئو را یک فروشنده متخصص فرض کنیم بازاریابی سئو (SEO Marketing) یعنی پیدا کردن جایی برای کار کردن این فروشنده متخصص، شما برای سئو کردن وب سایت کسب و کارتون نمیتونید تو هر دکانی تبلیغ کنید.

باید بدانید در کجا باید برای محصولات خود تبلیغ مناسب داشته باشید.

سایت خود را طراحی کنیددر بازاریابی سئو

ما اغلب در مورد طراحی وب به عنوان یک تاکتیک بازاریابی فکر نمی کنیم، اما این امر بر میزان زمان و توجه کاربر به صفحه شما تأثیر می گذارد.

 سایت شما مرکز تمام تلاش های شما در زمینه بازاریابی دیجیتال است، بنابراین اگر صفحه شما تمیز، خوانا و جالب نباشد، مهم نیست که چقدر برای توسعه استراتژی وقت می گذارید، هنوز مشتری خود را از دست می دهید.

اگر مهارت طراحی را برای انجام این کار خود ندارید، پس ارزش دارد کسی را برای ایجاد وب سایتی مدرن، جلب توجه و موبایل مناسب استخدام کنید.

محتوای خود را بهینه سازی کنید

بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجو بخشی از مواردی است که باعث می شود تجارت شما در لیست نتایج موتور جستجو بالاتر ظاهر شود.

با داشتن یک استراتژی SEO قوی، وب سایت شرکت شما با کلمات کلیدی مورد استفاده برای یافتن خدمات شما مرتبط می شود.

این شانس شما را برای شرکتی که فرد بعد از جستجوی آنلاین برای کار انتخاب می کند افزایش می دهد.

استفاده از برنامه های وابسته در بازاریابی سئو

با یک برنامه وابسته، افرادی که به شرکت شما اعتقاد دارند می توانند اطلاعات شما را به اشتراک بگذارند و بازار شما را در یک بستر کمیسیون رشد دهند. برنامه وابسته یا وابسته برای هر مشاغل منطقی نیست.

با این حال،  اگر از این موارد استفاده کنید، بدون نیاز به انجام کارهای زیادی به سرعت می توانید تلاش های بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

حالا اگه به تبلیغات دقت کنید فقط تبلیغاتی هستن که نشون دهنده فروش کیف زرشکی هستن! جالب شد نه؟ مستقیم نتونست به شما بفروشه و حالا غیر مستقیم اومده و حس خرید رو درونتون تحریک میکنه، به این میگن یک بازاریابی عالی.

ازیک مربی یا مشاورکمک بگیرید

اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال و اینترنتی متخصص نیستید، از شخصی که چنین است سوال کنید. صدها مربی و مشاور بازاریابی اینترنتی سئو در دسترس شما هستند، بسیاری از آنها می توانند در مورد آنچه برای تغییر موفقیت باید تغییر دهید مشاوره دهند.

برای صاحبان مشاغل کوچک که باید روی سایر سیستم های تجاری تمرکز کنند، یک مربی یا مشاور می تواند بسیار مفید باشد.

بازاریابی سئو موبایل
بازاریابی سئو موبایل

استفاده مفید از بازاریابی سئو موبایل

فقط ارسال ایمیل کافی نیست، شما می خواهید لیست های مختلف ایمیل را در نظر بگیرید که نیازهای خاص هر فرد را برآورده می کند و می تواند یک رویکرد شخصی را برای مبارزات شما ارائه دهد.

نگاهی دقیق و واضح به عادات خرید مشتریان خود بیندازید و نیازهای آن ها را بررسی کنید از این اطلاعات برای توسعه استراتژی خود استفاده کنید.

همکاری با مقالات یا اخبار

با یک متخصص روابط عمومی همکاری کنید تا کسب و کار خود را در مقالات و اخبار مربوط به موضوعات مرتبط با آنچه که شما انجام می دهید وارد کنید.

این نه تنها به شما در ایجاد یک متخصص معتمد کمک می کند، بلکه تجارت شما را به پایگاه وسیع تری از افراد معرفی می کند.

همچنین می توانید برای خدمات رایگان ثبت نام کنید که شما را با نویسندگانی که به دنبال منابع هستند، مانند (Help a Reporter Out) ارتباط با یک خبرنگار متصل کنید.

 برگزاری مسابقات و هدایادر بازاریابی سئو

مردم عاشق مسابقات و هدایا هستند.

در هر زمان می توانید در ازای دریافت کالا یا خدمات رایگان، مشتریان خود را تشویق کنید، معمولاً شاهد افزایش خریدها یا ارتباطات خواهید بود.

یک وبلاگ داشته باشید

وبلاگ شما باید به چند دلیل مورد استفاده قرار گیرد، از جمله اجازه دادن به شما برای ارسال مداوم کلمات کلیدی جدید و بهینه سازی استراتژی موتور جستجو.

بیشتر از این، وبلاگ شما جایی می شود که می توانید مشاوره ارائه دهید، اطلاعات جزئی را به اشتراک بگذارید و واقعاً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

یک رابطه پایدار با اعتماد آغاز می شود، و وبلاگ شما یک روش عالی برای ایجاد آن است.

سخن آخر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تبلیغات نیز پیشرفت زیادی داشته در این تبلیغات نقش بازاریابان بسیار برجسته است این بازاریابان با استفاده از تکنیک های بهینه سئو می تواند محصولات شما را به صورت آنلاین تبلیغ کنند.

 

مطالب مرتبط:

خدمات سئو

سئو اینستاگرام

 

در صورت تمایل میتوانید اطلاعات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *