الگوریتم پنگوئن

منظور از الگوریتم پنگوئن چیست؟ چرا گوگل باید از الگوریتم پنگوئن استفاده کند؟ در ادامه ما شما را با الگوریتم پنگوئن بیشتر آشنا می کنیم.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن (Google Penguin) یک بروزرسانی الگوریتم جستجو بود که Google در آوریل ۲۰۱۲ معرفی کرد.

همراه با Google Panda، به روزرسانی الگوریتم پنگوئن یک اقدام اصلی بود که توسط گوگل برای مبارزه با محتوای بی کیفیت و تاکتیک های ایجاد پیوند SEO کلاه سیاه طراحی شده بود.

پنگوئن از زمان معرفی، چندین بار به روز رسانی شده است و در سال ۲۰۱۶ بخشی از الگوریتم اصلی Google شد.

هدف پنگوئن این است که ساختار پیوند ها را بررسی کند در حالی که پاندا در درجه اول با کیفیت محتوا سر و کار دارد.

مانند اکثر تکنیک های مؤثرSEO، ایجاد لینک با گذشت زمان و استفاده بیش از حد و سوءاستفاده از آن خراب شد.

پیش از سال ۲۰۱۲، پیوند های ورودی عامل اصلی تنظیم کننده رتبه بندی در الگوریتم گوگل بود. اما مانند اکثر تکنیک های مؤثر seo، ایجاد لینک با گذشت زمان، استفاده بیش از حد و سوء استفاده از آن تبدیل به یک روش ناکارآمد شد.

برطرف کردن مشکلات گوگل
برطرف کردن مشکلات گوگل

مشکلاتی که گوگل می خواست با الگوریتم پنگوئن برطرف کند

  • وب سایت های لینک داخلی با کیفیت پایین رونق داشتند.
  • وب سایت هایی که تنها هدف آنها قرار دادن پیوندها یا فروش پیوندها بود.
  • پیوند ها به جای اینکه به طور طبیعی پیشرفت کنند، دستکاری می شدند و سایت های خاصی را به رتبه های اول می رساندند.
  • پیوندهایی که توسط رباتها یا ابزارها در حال ساخت بودند و مطلب مفیدی در صفحه هدف آن ها وجود نداشت.
  • شرکت ها در حال نوشتن مقالات خارج از سایت و بیانیه های مطبوعاتی با کیفیت مشکوک در هر دقیقه، فقط برای دستیابی به پیوندها و بدون قصد کمک به خواننده در درک واضح تر موضوع بودند.
  • وب سایت ها در حال ورود به برنامه های متقابل یا پیوند گروهی بودند که دوباره دقیقاً برای ایجاد حجم پیوندها برای اعضا طراحی شده بودند.
  • یکی از بزرگ ترین مشکل ها، قرار دادن لینک تمام صفحات سایت در پاورقی بود. این روش پیوندهای زیادی را ایجاد می کرد، اما به تجربه کاربر صدمه می زد.
  • به روزرسانی الگوریتم پنگوئن برای شناسایی شیوه های نادرست ایجاد لینک و توقف پاداش دادن به سایت هایی که از این روش ها برای بدست آوردن رتبه های بالاتر استفاده می کردند، معرفی شد.

الگوریتم پنگوئن در سئو

هنگامی که گوگل الگوریتم پنگوئن را معرفی کرد، با واکنش شدید وب مسترها رو به رو شد.

این واکنش شدید تا به دلیل مجازات سنگین الگوریتم پنگوئن بود. این مجازات ها می توانست منجر به اخراج سایت از گوگل شود.

در مدت کوتاهی، گوگل همه پیوند ها با متن لنگر پر از کلمات کلیدی را متخلف در نظر گرفت.

حتی معتبر ترین وبلاگ ها هم درج بک لینک در پست های مهمان را متوقف کرده و بعضی از آن ها نیز به طور کلی از پذیرش پست مهمان خودداری کردند.

در بسیاری موارد واقعا نیازی به این جریمه ها نبود. با این وجود، برای صنعت سئو و کاربران موتور های جستجو خوب بود که بسیاری از مشکلات مربوط به لینک ها اصلاح و یا متوقف شدند.

گوگل قصد نابودی وبلاگ هایی را که محتوای کاملاً مفید ارائه می کردند یا وب سایت هایی که از متن لنگرهای غنی از کلمات کلیدی زیادی در محتوای خارج از سایت خود استفاده کرده بودند را نداشت.

با این وجود، برای صنعت سئو و کاربران موتور جستجو خوب بود که بسیاری از مشکلات ایجاد پیوند که قبلاً ذکر شد اصلاح یا متوقف شدند.

کاربران گوگل علاقه مند به دیدن محتوا هایی هستند که برای انسان ها نوشته شده است، نه محتوایی که سئو کاران متقلب با دستکاری الگوریتم ها به بالای نتایج جستجو رسانده اند.

بروزرسانی الگوریتم پنگوئن
بروزرسانی الگوریتم پنگوئن

هدف از بروزرسانی پنگوئن چه بود؟

به روزرسانی پنگوئن عمدتا علیه اسپم وب با هدف بهینه سازی نتایج جستجو برای کاربران است. این به روز رسانی محتوای با کیفیت بالاتر باعث بهبود عملکرد  فنی وب سایت شد.

مجازات های الگوریتم پنگوئن و رهایی از آن

برای چندین سال، وب سایت هایی که توسط Penguin جریمه می شدند، دچار مشکل در رتبه بندی می شدند.

تنها راه رهایی از پنالتی و جلب اعتماد Google حذف پیوندهای نادرست از سایت است. شما باید به این پیوند ها را حذف کنید و اگر نمی توانید این کار را بکنید، لیستی از پیوند هایی که باید پاک بشوند را به search console ارسال کنید. شما در واقع با این کار باید از Google می خواهید که در هنگام بررسی سایت شما پیوند های خاصی را نادیده بگیرد.

مشکلی که در این مورد وجود داشت این بود که به روزرسانی های Google Penguin به صورت دوره ای دوباره اجرا می شد.

مشکلی که وجود داشت این بود که الگوریتم های Penguin هر چند وقت یکبار دوباره اجرا می شدند. سایت هایی که پیوند های ناخواسته را حذف می کردند، هر بار الگوریتم های Penguin دوباره اجرا می شدند، باید یک بار دیگر لیست پیوند های ناخواسته شان را به گوگل ارسال می کردند. اگر این کار را نمی کردند ممکن بود دوباره از لیست جستجو حذف شوند.

در بعضی مواقع هم ممکن بود سایت ها به اشتباه به عنوان اسپم شناخته شوند و تا زمانی که دوباره توسط Google ارزیابی شود از نتایج جستجو پاک می شد.

با انتشار بروزرسانی جدید الگوریتم پنگوئن که در سپتامبر ۲۰۱۶ منتشر شد، از این اتفاق جلوگیری شد.

پنگوئن امروزه در دائما فعال است و به جای محازات کردن پیوند های اسپم، ارزش آن ها را کاهش می دهد.

 

 

 

 

 

نتیجه

الگوریتم پنگوئن در شکل گیری صنعت سئو به ویژه در زمینه ایجاد پیوند، بسیار مؤثر بوده است.

قبل از الگوریتم پنگوئن، لینک های بیشتر برای جلب توجه گوگل ایجاد می شد نه راهنمایی کاربران سایت. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت این الگوریتم را به موتور جستجوی خود اضافه کند.

الگوریتم پنگوئن در تنبیه تکنیک های ایجاد خودکار بک لینک ها بسیار موفق و کارآمد بوده است. این الگوریتم به لینک هایی که به صورت دستی ایجاد شده اند و از دیدگاه کاربران معقول هستند، ارزش بیشتری می دهد.

 

مطالب مرتبط:

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم کبوتر

 

اگر مایل هستید می توانید سؤالات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *