مشاور سئو

به چه کسی مشاور سئو می گویند؟ چرا باید با یک مشاور سئو مشورت کرد؟ در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با وظایف یک مشاور سئو آشنا کنیم.

مشاور سئو

مشاوران سئو مسئولیت برنامه ریزی، پیاده سازی و مدیریت استراتژی کلی مشتریان شرکت را دارند. آنها معمولاً وظایف متنوعی مانند بازاریابی سایت، تجزیه و تحلیل سایت، برنامه ریزی استراتژی محتوا بهینه، ایجاد پیوند و استراتژی کلمات کلیدی را پوشش می دهند.

یک مشاور سئو وظیفه دارد تا سایت مشتری را بررسی کند و آن را چک کند تا از لحاظ ساختاری با موتور های جستجوی مانند گوگل تطابق داشته باشد. برای مثال در ۳ ماه اخیر چه میزان محتوا و چه تعداد پیوند خارجی یا همان بک لینک برای سایت کار شده است و این که این لینک ها مفید و حرفه ای بوده اند و از راه درست و قانونی انجام شده اند یا نه، از روش های غیر قانونی که مطابق دستورات موتور جستجو نیستند انجام شده اند.

سپس باید دید رقبا در چه وضعیتی هستند، با این نگرش می توان درست تصمیم گرفت و برای آینده برنامه ریزی درست انجام داد و پروژه سئو سایت را مدیریت کرد، پس با شناخت قابلیت های سایت، پیشینه سایت، و تحلیل رقبا می توان برای پیشرفت پروژه تصمیم گرفت.

سئو
سئو

سئو چیست؟

سئو در واقع مخفف کلمه (Search Engine Optimization) است که به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد. این بهینه سازی می توان کمک کند تا رتبه سایت شما در گوگل افزایش چشمگیری داشته باشد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. برای این کار شما می توانید با مشاوران سئو که در این زمینه تجربه های زیادی دارند مشورت کرده و از آن ها در بهبود رتبه سایت خود مشاوره و کمک بگیرید.

وظایف و مسئولیت های مشاور سئو

مشاور سئو باید دانش و آگاهی موضوعاتی درباره سئو سایت داشته باشد و بتواند آن را ارزیابی و مدیریت کند که در زیر به چند مورد آن اشاره کرده ایم:

  • کسب جایگاه مناسب و رتبه بندی سایت در موتورهای جستجوی گوگل.
  • توانایی بهینه سازی محتوا که شامل: ادغام کلمات کلیدی، برجسته کردن کلمات کلیدی وهمچنین بررسی تگ های هدینک از جمله H1وH2…H6 و ساختاربندی سایت و…
  • لینک سازی از سایت های مشابه به سایت خودمان که رتبه بالاتری از سایت ما دارند.
  • شناخت کافی درباره سیستم های مدیریت محتوا CMS ها و نکات و ابزارهای آنها داشته باشد.
  • آشنایی با ابزارهای سئو سایت.
  • تجزیه تحلیل و آنالیز کلمات کلیدی مرتبط با متن.
  • نقشه برداری کلمات کلیدی اختصاص دادن هرکلمه کلیدی به صفحات و سپس سازماندهی آنها و برنامه ریزی و پیاده سازی کلمات کلیدی که مانع از بروز مشکلات ثانویه در سایت میگردد.
  • بررسی و آنالیز کلی سایت، مشکلات ظاهری سایت، ایندکس شدن یا نشدن، کدها و تگ های HTML و.. به درستی مدیریت شوند.
  • از دیگر وظایف متخصص سئو میتوان به آشنایی با تکنیک های سئو، کلاه سفید و کلاه سیاه اشاره کرد.
  • رسانیدن سایت به بالاترین رتبه در گوگل .
  • متمرکز شدن روی جستجو در موبایل، و سئو در موبایل.
  • متخصص سئو باید توانایی قدرت تشخیص و حل موارد فنی سئو در سایت، مانند خطای ۴۰۴ داشته باشد.
انتخاب مشاور حرفه ای سئو
انتخاب مشاور حرفه ای سئو

انتخاب یک مشاور سئو خوب

برای انتخاب مشاور سئو مناسب به دنبال این ویژگی ها بگردید:

تجربه سئو فراوان

 بسیاری ازافراد کارسئو انجام میدهند، اما این لزوماً آنها را در این زمینه متخصص نمی کند. وقتی به دنبال یک مشاورسئو حرفه ای هستید، مطمئن باشید که آنها چندین سال تجربه، سابقه قوی در مورد مشتریان و پروژه های گذشته و منابع یا گواهی نامه دارند.

درک سه جنبه اصلی سئو

مشاور شما باید در زمینه سئو داخلی، سئوخارج از صفحه و فنی متخصص باشد. آنها باید درک عمیقی از سئو و نحوه کاربا تمام کلمات کلیدی و برچسب ها گرفته تا معماری سایت و ساختار صفحه داشته باشند.

مهارت های ارتباطی عالی

 شما یک مشاور می خواهید که در برقراری ارتباط  با مشتریان و چیزی که آن ها از یک مشاور انتظار دارند مهارت داشته باشد.

مزایای بسیاری که یک مشاور سئو دارد بازگشت سرمایه بیشتردرخدمات جستجوگرها است.

متخصصان سئو با چه کسانی کار می کنند؟

بیشتر متخصصان سئو مستقیماً به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی دیجیتال کار می کنند.

اما به طور گسترده تر، سئو تقریباً هر قسمت از وب سایت شرکت را لمس می کند، به این معنی که تقریباً در هر قسمت از شرکت تأثیر می گذارد. در نتیجه، یک متخصص سئو می تواند انتظار داشته باشد که با تیم های توسعه، طراحی، فروش، IT و خدمات مشتری کار کند.

 

 

 

چکیده

در این مقاله ما قصد داشتیم تا شما را با یک مشاور سئو آشنا کنیم و به شما آموزش دهیم که یک مشاور سئو چه کارهایی انجام می دهد و وظایف یک مشاور سئو چیست.

شما برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را ارتقاء دهید نیاز به یک مشاور خوب سئو دارید. مشاور سئو باید قادر به تجزیه و تحلیل سایت شما باشد و بتواند مشکلات سایت شما را به صورت استراتژی حل کند و با تکنیک های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه آشنایی کافی داشته باشد.

 

مطالب مرتبط:

بررسی سئو سایت

محتوای بهینه سایت

 

اگر مایل هستید می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *